Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Min jobb-trappa :o
Min jobb-trappa :o
Grym hoj, ångrar så mycket att jag sålde min Eccentric.Då är man tillbaka på brötht.ns eccentric evo 29 i medium.Visa bilaga 712446
Tack:), Ja gillade min gule jag hade innan , så slog till när det dök upp en igen.Grym hoj, ångrar så mycket att jag sålde min Eccentric.
Finns i Skåne om du e sugen ;)Tack:), Ja gillade min gule jag hade innan , så slog till när det dök upp en igen.
Jag har ju köpt en likadan fast svart ;)Finns i Skåne om du e sugen ;)
Sant, men den är ju så liten ;)Jag har ju köpt en likadan fast svart ;)
Bild från gårdagens bravader. Gått från en occam lt (150/150) men oj vad skoj denna är. Blir helt klart mer liv i cyklingen.
Visa bilaga 766308
Jag kör både HT och heldämpad och helt klart två olika typer av cykling men en sak jag märkt (eller inte märkt) är att det skulle gå sämre uppför med heldämpat. Jag tycker nästan den största skillnaden är på platt mark eller lätt nerför där det är betydligt skönare med heldämpat när det är rötter och stenar. Brant nerför är jag antagligen långsam på båda :).
Min ht är helt klart bättre uppför, men det beror inte på ht vs fs, utan mest på att jag har ett 2,8" bakdäck med stort inlägg och klart lägre tryck än bak på min fs. Kanske hjälper ett par kilo lättare cykel och 10-15 mm kortare kedjestag till också.Jag tycker inte att det går sämre uppför med heldämpad men däremot långsammare.
Min ht är helt klart bättre uppför, men det beror inte på ht vs fs, utan mest på att jag har ett 2,8" bakdäck med stort inlägg och klart lägre tryck än bak på min fs. Kanske hjälper ett par kilo lättare cykel och 10-15 mm kortare kedjestag till också.
Kör både och, och jag tycker det KÄNNS som det går segare uppför med heldämpad, men det är placebo. Hardtail är nästan alltid långsammare (utom på pumptrack), men kan absolut vara roligare :)Jag tycker inte att det går sämre uppför med heldämpad men däremot långsammare.
Ja, det förstår jag! Jag tänkte på typ branta hällar där det är fråga om att komma upp eller inte, inte hur fort det går.~11kg vs ~16kg märks ganska tydligt uppför..
Ångrar bittert att jag missade att hugga en Jeronimo stål HT när han reade ut dom!Bild från gårdagens bravader. Gått från en occam lt (150/150) men oj vad skoj denna är. Blir helt klart mer liv i cyklingen.
Visa bilaga 766308
Ja, det förstår jag! Jag tänkte på typ branta hällar där det är fråga om att komma upp eller inte, inte hur fort det går.
Men having said that så finns det features jag kommer upp för lättare på fs'n för att den är 29" och jag kan komma fram till kruxet med högre fart tack vare fs.
Tack! Ja, jag är då toknöjd iaf.Ångrar bittert att jag missade att hugga en Jeronimo stål HT när han reade ut dom!
Ser finfin ut!
Tycker korta branta hällar går lättare med HT'n, men faktorer som bredare och mer lättrullande däck med lättare casing, lägre tryck, inga inserts och en lägre totalvikt påverkar en hel del.
Kör du inte låg kadens för att du bara har en växel?Håller med om branta hällar, mycket trevligt på HT, även om jag kör samma typ av däck som på FS. Men kring Stockholm finns det också många branta klättringar som är steniga med en rätt här och det. Också roligt på HT men pedalarna swishar gärna runt när bakhjulet studsar på en sten. Mycket enklare på FS.
Sen kör jag låg kadens på klättringar med HT, också för att kunna tajma krafterna beroende på sten och rätt. Har nu en FS sedan några månader och på den kör jag högre kadens. Jag får dock inte till tajmingen då och då.
Kör du inte låg kadens för att du bara har en växel?![]()
Längre kedjestag är bättre för klättring = bättre viktfördelning. Men såklart är det inte lika lätt att manövrera.Min ht är helt klart bättre uppför, men det beror inte på ht vs fs, utan mest på att jag har ett 2,8" bakdäck med stort inlägg och klart lägre tryck än bak på min fs. Kanske hjälper ett par kilo lättare cykel och 10-15 mm kortare kedjestag till också.
Jag är på väg att skaffa mig en ht som ska komplettera mina fs-cyklar (top fuel och en slash) Något att cykla på tillsammans med barn och cykla lite stig.
Funderar på en habit ht 3 som utgångpunkt men frågan är om den är för flack och trög? https://www.tcmcykel.se/p/mountainbike-3/hardtail-mtb/cannondale-habit-ht-3-mtb-black-pearl-svart
Såg en bmc two stroke på bike24 https://www.bike24.com/p2575800.html och den vore ju betydligt rappare, och mer olik de cyklar jag redan har, och kanske rimligare att bygga single speed-cykel av? Vad tänker ni? Vilken ss-ht hade ni föredragti om ni redan hade andra stig-cyklar?
På längre sikt kanske min ht ersätter top fuel men det beror ju på hur kul jag tycker det är med ss-ht..
Inte riktigt jag heller, annat än ht och single speed :) Jag har ett ordentligt hjulpar i kolfiber med 30 mm invändigt +single-speed-prylar liggandes hemma och planen är att använda dessa på "nya" cykeln. Bevakar KoS och en rescue vore nog också en trevlig ss-ht.Jag vet inte vad du är ute efter. Habit är som en modern stig-FS, men HT. Jag skulle undvika den pga 25 mm smala fälgar. Jag tror att man behöver bredare fälgar på en stig-HT. Two stroke är XC.
Personligen skulle jag vill har (och har jag, både stig-HT och SS-HT) något emellan. Tycker att Allebike Rescue är lagom, och dessutom snygg och prisvärd. Lite dyrare än de två du lånkade, åtminstone utan rabatt.
Instämmer med Berk - skaffade min Rescue just som komplement till min FS. Tycker den klättrar riktigt bra och snabb på platt stig. Rel flack gaffel vilket ger lite mer förtroende utför. Utseendemässigt snygg också, körde svart ram med ljus däcksidor.Jag vet inte vad du är ute efter. Habit är som en modern stig-FS, men HT. Jag skulle undvika den pga 25 mm smala fälgar. Jag tror att man behöver bredare fälgar på en stig-HT. Two stroke är XC.
Personligen skulle jag vill har (och har jag, både stig-HT och SS-HT) något emellan. Tycker att Allebike Rescue är lagom, och dessutom snygg och prisvärd. Lite dyrare än de två du lånkade, åtminstone utan rabatt.

Egentligen vill man ju ha den, eller en perfekt sliten kedja så man slipper kedjespännare. För typ 5 år sen körde jag en piglet där jag fick till en magisk växel utan spännare.. Kanske rimligt att leta beg ram istället för komplet cykel och då försöka sälja tunga hjul, tråkig gaffel och trött drivlina..Vill man inte ha sliding dropouts på ss? Spec fuse tex.
Fördelen med rescue är att du troligen kan få tag på ram relativt billigt om du redan har hjul och grejor
Allebike säljer dig troligen en ram för 4500 eller nåt sånt. Om de har några kvar.Egentligen vill man ju ha den, eller en perfekt sliten kedja så man slipper kedjespännare. För typ 5 år sen körde jag en piglet där jag fick till en magisk växel utan spännare.. Kanske rimligt att leta beg ram istället för komplet cykel och då försöka sälja tunga hjul, tråkig gaffel och trött drivlina..
Har en Pipedream Sirius med sliding dropouts, kanske kan vara nåt,Allebike säljer dig troligen en ram för 4500 eller nåt sånt. Om de har några kvar.
Fuse verkar svår att hitta begagnad och det är väl bara nyare som har sliding. Minns inte vilka fler som har det. Honzo ESD...
Annars får du handla en Marino. Inget till krig med Peru.
Ja en sån ser ju rimlig ut! vad är det för storlek och vad ska du ha för den?Har en Pipedream Sirius med sliding dropouts, kanske kan vara nåt,
Är du nöjd? En S5? Har mer eller mindre bestämt mig för att skaffa en Moxie.Har en Pipedream Sirius med sliding dropouts, kanske kan vara nåt,
20 000 för 35 gold och nx?![]()
TRAIL HT AL | BASE L-TWOO - BCF
Observera att bilderna kan skilja sig från de angivna specifikationerna.borascykelfabrik.se
Har någon här testat denna? Känns som att den checkar av många boxar.