Suntours Raidon Air Lo-dämpare - prisvärd eller skräp?

Wiciman

Aktiv medlem
Hjälper en vän att köpa sin första heldämpade MTB.

Han funderar på en Polygon Siskiu.

Det sitter en Suntour XCM 34 Boost luftgaffel på den som vi möjligtvis byter ut mot en lite bättre RS jag har liggandes.

Min fråga rör dämparen, en Suntour Raidon Lo Air. Är den funkis eller bör den också bytas ut? Inte helt lätt att hitta prisvettiga alternativ i storleken 190x45 Metric.

binary.webp

Han kommer mest att cykla XC och lite snällare trail (Genarp/Skrylle/Holmeja i Skåne) så inget überavancerat.

Den fungerar säkert bra, men finns garanterat bättre också.

Om det ändå är så att ni vill uppgradera dämparna direkt så skulle jag säga att det är bättre att köpa en cykel som kommer med bättre dämpare från början. I 90% av fall blir det mer prisvärt och du får förmodligen bättre drivlina och hjul också.

Hjälper en vän att köpa sin första heldämpade MTB.

Han funderar på en Polygon Siskiu.

Det sitter en Suntour XCM 34 Boost luftgaffel på den som vi möjligtvis byter ut mot en lite bättre RS jag har liggandes.

Min fråga rör dämparen, en Suntour Raidon Lo Air. Är den funkis eller bör den också bytas ut? Inte helt lätt att hitta prisvettiga alternativ i storleken 190x45 Metric.

Visa bilaga 765571

Han kommer mest att cykla XC och lite snällare trail (Genarp/Skrylle/Holmeja i Skåne) så inget überavancerat.
Någon som har kört med denna dämpare ett tag och kan lämna ett omdöme?

Tillbaka
Topp