Favero assioma, dubbel eller ensidig

Likebikes

Aktiv medlem
Jag tänkte beställa Favero Assioma, spd till min mtb.

Men undrar om det är ensidig eller dubbelsidig som gäller, nån som testat båda?

Jag är amatör så exakta resultat är inte så noga men man vill ju inte att det blir alltför missvisande.

Jag är glad att jag valde dubbelsidig. När jag kör lugnt (zon 2) så blir effektfördelningen ofta 54/46 medans det brukar landa på 50/50 när jag kör hårdare. Hade blivit ganska stort fel om jag bara hade enkelsidig. Men det är så jag fungerar och det är på lvg.

Jag köpte enkelsidig och inväntar paket. Jag har en fundering kring batteritiden, det står 60h men är det vid cykling eller är pedalen alltid "aktiv"?
Letade runt lite och lästa DCRainmakers recension men det nämns inte ngt om "sömnläge" eller liknande men ska pedalen laddas varje 2.5 dygn, det låter konstigt?

Jag köpte enkelsidig och inväntar paket. Jag har en fundering kring batteritiden, det står 60h men är det vid cykling eller är pedalen alltid "aktiv"?
Letade runt lite och lästa DCRainmakers recension men det nämns inte ngt om "sömnläge" eller liknande men ska pedalen laddas varje 2.5 dygn, det låter konstigt?
Ja 60h räknat bara när du trampar. Du kan ställa in i appen hur länge pedalen ska vara ”vaken” när du inte trampat på en stund. Kostnaden i batteritid att vara ”vaken” men ej aktivt mäta kraft är försumbar. Den vaknar igen direkt när du rör på vevarna.

Se ”automatic standby”-settingen nedan i appen:
IMG_9129.webp

Anledningen till köpet är att jag vill se hur Zwift fungerar som plattform istf Strava. Jag kopplade Garmin (klockan) men det blir förmodligen roligare att ha med någon form av effekt också.

Stort tack för input🤩

Jag skulle köpa enkelsidig först för att spara pengar och sen när jag glömt hur mycket jag lagt ut uppgraderar jag till dubbelsidig 😁.