[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Mjällby spelar väl inte idag?
Dags för lite allmänbildning, hör jag.
IMG_0831.webp

[ot] Fjollboll...
Jösses, förlorar man mot Gais är man inte värda ligga i toppen oavsett, ett överraskande fiasko. De hade ju verkligen vittring på toppen men pallade ej trycket, vek ner sig.

Gäller nu att de glömmer denna traumatiska chockartade förlust omedelbart.

Ingen Henok Goitom effekt för Degerfors tyvärr.

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
I väntan på att Fridolina Rolfö signar, så värvar nästa mästarna Miljana Ivanovic från London City Lionesses. Kan ju bli ett hyffsat Allsvenskt lag på sikt.

[ot] Fjollboll...
Nu får Mjällby sluta upp med att ta poäng i vareviga match.
Annars kommer mitt lag inte ikapp!!
Och det hade varigt väldigt tråkigt tycker ju de flesta...

[ot] Fjollboll...
"– Att få spela på en så fin arena med en riktigt mäktig supporterskara är något som jag har drömt om i hela mitt liv, och jag har fortfarande rysningar av att fått höra ”Å vi e AIK” under söndagens match då jag var på plats på Strawberry arena, säger han till klubbens hemsida."

Den grabben har god smak helt klart!

[ot] Fjollboll...
Mjällby på söndag...Det bara måste bli 3p för AIK där.
Annars är det kört...
Men jag är inte orolig, jag känner allas genuina stöd här i tråden!

Senast ändrad:
[ot] Fjollboll...
Hemmamatchen i nästa omgång av Champions League-kvalet är den 30/7. Då råkar ju jag vara i Malmö. Blir till att ta med tröjan. Några omgångar till skall det väl bli innan uttåg till förlorarnas Europa League.

[ot] Fjollboll...
Nu har damerna spelat 3 matcher (genrepet mot Danmark inräknat) med bra offensivt spel, Magdalena Eriksson har inte varit med i de 3 senaste matcherna, just sayin'.

Jahapp, match ikväll, vågar inte tippa. Men Magdalena Eriksson...
Hon var med senast och bromsade som vanligt upp anfallen, dessutom orsakade hon till stor del baklängesmålet. Som mittback stötte hon på deras anfallare på mittfältet(!), med andra svenskor bredvid. Hon blev bortfintad och det var mer eller mindre fri väg. Det var 4(!) stycken svenskor längre bak än Magda när hon blev överspelad.

Typfallet när Sverige började bygga upp spelet vid lugna situationer. Magda fick passning från målvakten alt sidled från N Björn, hon joggade lite framåt, slog ut med armarna "visa er", sedan stannade hon, och slog en sidleds till N Björn, som direkt hittade offensiva passningar. Några gånger slog hon sån där meningslös långboll, inga problem för motståndarna att jogga hem.

Jag förstår faktiskt inte riktigt varför hon alltid nämns som ett säkert kort, och att Sverige kan få problem om hon inte kan spela, det är uppenbarligen inte så. Har hon varit bättre? Har dom andra utvecklats förbi henne så hon nu är sämre relativt sett?

Frankrike! Det var häftigt att se när dom vände 1-2 till 4-2, dom kommer käka upp Sverige om dom möts, och inte lämna några rester (men man hoppas ju som alltid att Sverige fixar det också).

Kul nu när dom bästa lagen är kvar, väldigt fartfyllt spel, blir ibland lite trött på herrarnas tikitak-fotboll med passningar runt straffområdet i all oändlighet, även om även herrarna har börjat överge det där så smått (snackar herrfotboll på landslagsnivå). För min del var det stora paradigmskiftet vid EM-finalen (damer) 2022, England-Tyskland, innan det tyckte jag oftast det var lite medioker fotboll. Den matchen ville jag inte skulle ta slut, det var anfall fram och tillbaka hela tiden, tränarna måste varit när kollaps.

England, vågar man titta?

Tillbaka
Topp