Hur var din cykelträning idag?

Haha, jävla Strava. Nu såg jag att backen som tog mig 8 minuter har någon galning cyklat på en bra bit under 5 minuter. Nu verkar han tydligen vara fyrfaldig svensk mästare i linjelopp, men ändå. Sicken kränkning! :-)

Men nöjd med >600 höjdmeter på 38 km cykling, rena rama Gran-Canaria-profilen. :-)

Ett satans pass på zwift. Klämde in de där 5 och 8 minuters intervallen (samma intervall givetvis för det är så tråkigt) och justerade upp kurvan en del. 😅 Brukar inte putsa på de värdena men det gillade intervals icu skarpt så jag skulle kanske göra det när fatigue inte ligger en bit över hundra 😂.

God afton 😴

Haha, jävla Strava. Nu såg jag att backen som tog mig 8 minuter har någon galning cyklat på en bra bit under 5 minuter. Nu verkar han tydligen vara fyrfaldig svensk mästare i linjelopp, men ändå. Sicken kränkning! :-)

Men nöjd med >600 höjdmeter på 38 km cykling, rena rama Gran-Canaria-profilen. :-)
Snyggt!

Jag har en bra kortare sträcka. Inkl transport hemifrån ligger första två milen på drygt 15 höjdmeter/km. Två mil känns mera lagom, efterföljande 4-6 är betydligt flackare tack och lov, om man inte provocerar...

Känner igen "problemet". På Södertörn, där jag håller till, har det varit cykeltävlingar på nästan alla bra cykelvägar. Som ensam cyklist är man helt chanslös att matcha en stor klunga där många gör allt för att köra slut på konkurrenterna.
På de få sträckor där det inte har tävlats har det varit några KOM-jägare, inga bra tider på några av de anslutande sträckorna men "helt plötsligt....".

Intervaller i riktigt bra väder. Kort ärmat och kortbyxor. 4/2 i två block med 4 st i varje. 4 mil 27 km/h i snitt

Bilagor

• IMG20250826190208.webp
    IMG20250826190208.webp
    673.8 KB · Besök: 33
  • IMG20250826181407.webp
    IMG20250826181407.webp
    951 KB · Besök: 37
Körde lite intervaller efter jobbet och på vägen hem kom en triggad hund farande med kopplet som ett streck efter och skällde som fan och satte efter undertecknad som fick lov att stanna och vänta in ägaren som behagade dyka upp till slut för att bli utskälld som fan. Puh

Körde ett hårdare gruspass igår 44 km, 523 Hm. Snabbt går det inte, men ändå bra pulstid i Z4: 1.23 h Z5: 11 min
Min Garmin gav mig ett FTP-värde som bara låg en watt under mitt högsta, så lite svettig blev jag...

Tycker att det är svårt att klämma ur sig jämna höga watt när det svänger hit och dit, tvärt och brant utför, jämfört med en klassisk svensk tempobana. Det blir hackigare på grus.

1756618185383.webp

Senast ändrad:
2.43 h gott och blandat i Erstavik. Dags för lyse på slutet. Övervägande sansat. Gråmulet, men okay temperatur. Tydligen lyckas solen tränga igenom ändå, för sambon undrade vad som hänt då jag var helt knallröd i nyllet när jag kom hem.

Senast ändrad:
Wow, tycker det är hopplöst att få till det anaerobiska så att Garmin blir nöjd.
Visa bilaga 791266
Jag kör varje vecka, i slutet av rundan några korta branta och halvbranta backar max 10-90 sekunder. Vet inte om det är rätt, men det får den anaerobiska stapeln att visa okay.
Ska tillägga att jag är tung, så det finns en möjlighet att Garmin registrerar vissa backar, under en normal runda som anaerobisk, då jag får slita tungt, även om jag inte vill...

Det verkar jobbigt att helt tillfredsställa Garmin (varför nu det skulle vara ett mål). Jag får alltid rådet att vila 72h efter varje runda, samtidigt som den påstår att träningsbelastningen är ”optimal”. 🤔

Ja det är väldigt sällan man får till det så garmin tycker det är anaerobt. Känns lite oklart exakt vad som krävs.
Garmins inbyggda tränings-programms-funktion. Har inte testat den, men den kanske är det som krävs för att tillfredställa Garmin? Vem vet - resultatet kanske blir fantastiskt? Någon som testa funktionen?

Är den inte alltid optimal? Jag tror det är en konstant!

Garmin är inget vidare på att räkna, i alla fall inte åt mig. Intervals icu stämmer mycket bättre mot upplevd ansträngning.

Screenshot_2025-09-02-18-39-33-13_d9aa206de00b4b7c29deeb8e9ccbd9e7.webp

Tillbaka
Topp