Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I intervjun efteråt sade han att han hade missbedömt hur långt det var kvar. Han tyckte säkerligen att det var roligt att ställa av motståndet.Kändes som Vingegaard idag ville visa vem som är "bossen" i vueltan.
Låter lite udda kan jag tycka. Borde han inte ha den informationen tillgänglig på skärmen?I intervjun efteråt sade han att han hade missbedömt hur långt det var kvar. Han tyckte säkerligen att det var roligt att ställa av motståndet.
Borde och borde. De har ju kilometer kvar-skyltar längs vägen så vet inte varför de skulle dedikera ett fält på cykeldatorn till det egentligen. Han borde ju ha koll på sista biten men det hela verkar ju vara lite spontant om man lyssnar på framförallt intervjun med Jorgensen.Låter lite udda kan jag tycka. Borde han inte ha den informationen tillgänglig på skärmen?
Man ser ju ofta att cyklisterna har profilen och framförallt langningar på cockpit, men det kanske inte JV har?Informationen om sträcka till mål tycker jag känns väldigt relevant om man ska cykla uppför en backe med målgång på toppen. Uppenbarligen hade han inte den informationen då han attackerade.
Som totalnolla vad gäller möjligheterna att styra vad som visas på skärmarna så ska jag väl inte säga något egentligen. Dock hade jag själv (om jag tävlade på riktigt) i avslutningsbacken varit mest intresserad av hur långt det var kvar och kanske vilken effekt jag höll. Och det borde väl skärmen klara av att visa?
Känns som en rätt rimlig informationsmängd. Med de där lapparna på styre och stam + sträcka på skärmen bör man ha rätt skaplig koll på var man befinner sig i loppet - hur långt det är till mål och ungefär hur profilen dit ser ut.Man ser ju ofta att cyklisterna har profilen och framförallt langningar på cockpit, men det kanske inte JV har?
Pogis setup på hans Colnago V4RS. Han verkar för övrigt ha ganska få datafält. Kraft, sträcka och någon variant av Windfield, om man tittar på lite andra bilder. Men det varierar så klart säkert.
Visa bilaga 790951
Viktoptimerat!Sen kan jag kanske tycka att ett stall med så många miljoner i ryggen borde kunna anställa någon som klistrar på lappar på ersättningscyklarna, så man har lite koll om man inte får med sig datorn vid cykelbyte
Visa bilaga 790957
Instämmer. Om jag får gissa tror jag det är ett lagbeslut efter att det stod klart att han inte aspirerar på GC längre. Jag tror han kommer ta det lugnt några dagar, och sedan satsa och gå på utbrytning (och vinna) etapp 13.Jag får intrycket av att Ayuso har (eller möjligen tar sig) fria händer att köra för etapper. Ena dagen verkar han riktigt stark och kör för etappsegrar, nästa dag släpper han tidigt och gör inte mycket nytta för teamet.
Telefon med VPN, SBS och en diskret hörlur med Simon Gerrans som kommentator är din vän här..Fan, är Angliru-etappen på fredag? Jag är på konferens då.
Förhoppningsvis är det "fri tid" sent på eftermiddagen. Så jag kan smyga iväg till hotellrummet och kolla på män i tajta trikåer som cyklar uppför ett berg... (alla tycker inte att det är en normal aktivitet av någon konstig anledning, så jag får nog smyga med det)
Samma som stigningens lutning?Vad är oddsen för att det kommer att bli några bilder med fina vyer från Angliru? 20 %? Intrycket är att det är en plats med mkt moln och inte sällan lågt gående sådana.
Max eller medel?Samma som stigningens lutning?
För att travestera R Fomin - ”med lagkamrater som dessa behöver han (Almeida) inga fiender”Instämmer. Om jag får gissa tror jag det är ett lagbeslut efter att det stod klart att han inte aspirerar på GC längre. Jag tror han kommer ta det lugnt några dagar, och sedan satsa och gå på utbrytning (och vinna) etapp 13.
Medel, vill inte ge det för goda chanserMax eller medel?
Fast ... styrstammen på JVs cykel har ju ett stort hål isf styrstam så vad ska de tejpa på ? Å andra sidan, han har en liten snäcka i örat och även om inte Grischa är i andra änden, så lär de ha hållit honom fullt uppdaterad om läget.Känns som en rätt rimlig informationsmängd. Med de där lapparna på styre och stam + sträcka på skärmen bör man ha rätt skaplig koll på var man befinner sig i loppet - hur långt det är till mål och ungefär hur profilen dit ser ut.
Tyvärr misstänker jag att du har rätt. Brukar mer vara dimmor och moln än häftiga vyer man får se på etapper upp dit. Förvisso kan det också vara lite coolt, men man får inte riktigt någon känsla för hur stigningen i stort är.Medel, vill inte ge det för goda chanser
Överröret närmast styrstammen?Fast ... styrstammen på JVs cykel har ju ett stort hål isf styrstam så vad ska de tejpa på ? Å andra sidan, han har en liten snäcka i örat och även om inte Grischa är i andra änden, så lär de ha hållit honom fullt uppdaterad om läget.
Vi har ju också fått höra många ggr att de inte körde för fullt redan från början av etapperna. Men kanske gjorde de det ibland...Adamsson muttrade väl någon gång om att det förr i tiden (lite oklart i mitt minne hur mycket förr som avsågs) var vanligt med än mer motorcyklar och fordon än idag och att de kunde vara väldigt odisciplinerade (=oavsiktligt gav mkt pace). Kan ju också påverka farten en del.
På den riktigt gamla goda tiden kunde man ju inte köra för fullt från början innan alla i klungan fått eld.Vi har ju också fått höra många ggr att de inte körde för fullt redan från början av etapperna. Men kanske gjorde de det ibland...
Ah, nu förstår jag. De där snabba etapperna var när de misslyckades och det blev eld i baken istället för cigaretten.På den riktigt gamla goda tiden kunde man ju inte köra för fullt från början innan alla i klungan fått eld.
Visa bilaga 791106