[Kalender] Randonée 300 km Barkarby 2025-09-06, Tour de Africa

Färsk inspirationsbild fr banan
IMG_3510.webp

Sant. Uppemot 5 sekunder kan det blivit.
Så ni slapp regn? Hamnade i en hyfsat envis regnskur strax efter sista gruspartiet. Hann bli rätt blöt. Iddes inte gräva fram regnjackan och efter 20 min sådär var den förbi.

Sant. Uppemot 5 sekunder kan det blivit.
Så ni slapp regn? Hamnade i en hyfsat envis regnskur strax efter sista gruspartiet. Hann bli rätt blöt. Iddes inte gräva fram regnjackan och efter 20 min sådär var den förbi.

Ja. Lite blöt asfalt bara, förmodligen efter din regnskur.

Överlag en fantastisk cykeldag. Fick tidigt släppa Ipv6 i ingången till Dalkarlamassivet, men fick några minuter tillsammans igen vid Bro pga teknikstrul men snart var han som en prick ifjärran. Rullade på bra med 27 i snitt till Kontrollen i Kamerun. Muffins, juice och rätt snabbt iväg.
Rätt envis svag motvinden utefter kusten men efter Elfenbenskusten och vändningen nurr ut i Liberia vart det riktigt gosigt. De västsahariska grusvägar i Mauretanien flöt på bra.
Mulade en burgare i typ Västsahara, dock var här asfalt innan gruset i Marocko-Algeriet. I krokarna av Libyen började det bli blött på marken och det kom ett par droppar. Satt och räknade på Sub 14 och det känndes görbart. I Egypten vart det lite längre stopp med trekant och en stockholmare. Köpte på mig kexchoklad ( lösvikt är billigare än stora) vatten och en reserv cola. Var riktigt trött i benen men det flöt på bra. Eftersom rutten inte går ut i Somalia passerar man Killimanjaro, det var tufft men gick bra.Strax innan Sydafrika passeras bergsområdet i Lesotho och mördarbacken men den gick bra. Sedan spurt in i mål.
Överlag en bra dag i sadeln. Väldigt lite djur och vad gör giraffen i norra sahara

Tillbaka
Topp