Pakethållare till gravel?

Slowjamz

Medlem
Jag har en Canyon Inflite AL 9.0 som saknar hålen i ramen (delen mellan däcken och sadelstolpen) för att montera en klassisk pakethållare.
Vad skulle kunna vara ett alternativ? Har tittat på denna rätt fula och robusta från Biltema. Gillar att kunna ha 20+ kg i packning! https://www.biltema.se/cykel-elcykel/cykeltillbehor/pakethallare/pakethallare-universal-2000043054
Har också koll på Tailfins rack men det blir alldeles för dyrt just nu.

Alternativt skulle jag kanske kunna be min lokala cykelverkstad att mäta och borra hål för i ramen för att montera en mer klassisk? Men kanske blir dyrt och krångligt.

Denna typ av pakethållare
1758009356541.webp

kan fästas med gummiklädda p-svep på sadelstagen.
Frågan är om en Inflite tål belastningen, den skall trots allt vara en renodlat räser enligt Canyon.
Men ett par kilo går säkert an.

Denna finns också:
Den tar dock bara 11 kg.
Borra i alla fall inga hål i ramen.
Som en som haft thule tour rack i snart 4 år.. Kolla på ToPeaks lösningar istället. Mer flexibelt och tar mer vikt. Jag har pannierer på min tour rack och har nog överpackat den flera gånger utan större problem, men att justera den ger mig huvudvärk varje gång.

@Slowjamz

Ortlieb quick rack kanske?

Old Man Mountain har pakethållare som fästes på hjulaxeln till ett lägre pris än Tailfin. Deras Divide klarar exempelvis 25 kg.

Som en som haft thule tour rack i snart 4 år.. Kolla på ToPeaks lösningar istället. Mer flexibelt och tar mer vikt. Jag har pannierer på min tour rack och har nog överpackat den flera gånger utan större problem, men att justera den ger mig huvudvärk varje gång.

@Slowjamz
Har också en som jag använde under flera år, och gillade skarpt. Lite pillig att montera, men definitivt inte mycket värre än andra. Plus för att railsen på sidorna kan flyttas bak för att ge plats för fötterna med panniers.

Själv kan jag inte tänka mig pakethållare utan klämma, delvis för att mina lastremmar har en fantastisk förmåga att hamna i ekrarna etc. - Öh, förmodligen kallas din cykel 29'' i det här sammanhanget, dvs hjulets storlek.

Själv kan jag inte tänka mig pakethållare utan klämma, delvis för att mina lastremmar har en fantastisk förmåga att hamna i ekrarna etc. - Öh, förmodligen kallas din cykel 29'' i det här sammanhanget, dvs hjulets storlek.
Ja, aldrig riktigt fått in bra rutiner med remmar :D känner mig aldrig så korkad som jag försöker spänna fast med remmar. Min lösning var toppväska och sidoväskor när jag har med mycket. Hjälper inte så mycket när man ska hämta paket dock..

Tillbaka
Topp