[Artikel] Happyride åker till Seaotter Europe - Vad vill ni se?

Redaktionen

Medlem
Sea-Otter-Europe-2024.jpg

Nästa vecka drar den stora cykelfestivalen i Girona igång och vi kommer att vara där för att kolla in nyheter från de stora varumärkena men också försöka hitta trender och ställa frågor till tillverkarna. Nu har ni chansen att påverka. Vilka utställare vill ni se innehåll från?

Läs hela artikeln:

Vore intressant med en spaning på konjukturläget. Varför tror tillverkarna att det varit tufft de senaste åren och vad har de för strategier på att möta motvinden?

Dyrare cyklar, mer el ?
Ja, det är väl det som är frågan. Det verkar ju vara så man agerat de senaste 3-4 åren och bolag går ju i konken till höger och vänster. Eller är det så att det är de som inte höjt priser och satsat på el som gått i konkurs? Jag har faktiskt inte tittat närmare på det.

Ett ämne jag generellt är intresserad av är cyklar för nordiska vardagsförhållanden. Jag tänker främst på drivlinor som inte rostar sönder efter en vecka på saltade cykelbanor etc. Men Seaotter kanske mest är offroad, inte vet jag.

- När kommer Conti med bredare Race King på 29"?
- När kommer MTB-världen behöva uppradera allt till nya större däckdimension?

Hade gärna velat se mer fatbikes (den icke batteridrivna sorten) och gärna frågor till tillverkarna om varför de tror att cykeltypen inte har slagit igenom på bred front i det här landet.

Titta gärna på listan med utställare som jag postade i orginal inlägget

Rotors "nya" elektriska grupper som de premiärvisar där. Framförallt intresserad av hur de tänker konkurrera med "sig själva", dvs om man kan tänka sig att köpa denna grupp varför skulle man då inte köpa den direkt av Wheeltop istället till antagligen mycket lägre pris…

Rotors "nya" elektriska grupper som de premiärvisar där. Framförallt intresserad av hur de tänker konkurrera med "sig själva", dvs om man kan tänka sig att köpa denna grupp varför skulle man då inte köpa den direkt av Wheeltop istället till antagligen mycket lägre pris…
såg det precis på insta. Får väl fråga dem rent ut vad skillnaden är mellan denna och wheeltop. kan vara helt olika produkter

Tillbaka
Topp