Vad tror ni om Ananda M60

Hej, jag har precis flyttat från city till förorten och vill fortsätta äta goda luncher så kommer cykelpendla in. Vill komma in snabbt utan att bli svettig. Så en cykel med maximal assistans är viktigt.

Händer jag tar ett glas vin till lunchen så cykeln måste räknas som cykel, mao Max 250W och assistans till 25 kmh och ingen gaspedal.

Vad tror ni om Ananda M60, den har Integrated Torque & Cadence Sensor enligt spec och 70 Nm. Tittar lite på Hagman Rosersberg eller Hagman Beltkraft

Mvh

Bara några allmänna kommentarer. Motor/batteri verkar på pappret ha hög prestanda. Men det säljs inte så många elcyklar utrustade med Ananda system i Sverige. Så kolla upp hur det är med reservdelar/batteri etc. Sen är det inte specat vad det är för remdrift. Gates verkar vara standard, men sitter det någon noname tillverkare på cykeln!?

När det är rea tider kan man hitta elcyklar utrustade med Bosch/Shimano system som är minst lika högt specade, till liknande priser. Jag tycker att de känns som ett tryggare alternativ. Det finns en ganska ny tråd i elcykelforumet där det visas andra intressenta alternativ.

Fått hem och monterat Beltkraft. För komma med review när jag cyklat på den ett tag.

Bilagor

• IMG20251016141852.webp
    IMG20251016141852.webp
    436.2 KB · Besök: 120
Remmen gick av idag. Minst 2-3 veckors leveranstid och det är en specialrem med 124 tänder som inte verkar gå få tag på från annat håll, samt ska garantin gälla måste den monteras av elcykelpunkten.

Detta har iof inget med Ananda att göra. Men märket Hagman känns sådär just nu tyvärr.

Tillbaka
Topp