Säsongskort Isaberg vs Ulricehamn?

Hultanz

Medlem
Hej, vi bor utanför jönköping och funderar på att skaffa säsongskort i antingen Ulricehamn eller Isaberg till säsongen 2026 för att ha som träningsaktivitet tillsammans med grabben.
Vi har testat flow lederna på båda anläggningarna tidigare men kommer vilja utmana oss mer framöver.
Vi har lika långt till båda men undrar vilken av ställena ni hade valt om ni skulle välja?

Väldigt steg upp från flow på isaberg tycker jag personligen. På Ulricehamn har jag inte varit
Lite bättre på vallåsen även om stök alltid är stök.

Beror väl lite på vilken ålder grabben är. Isaberg är mer familjeanpassat med sitlift, pumptrack, lite annat som rodel/minigolf etc, mer matutbud. Men Ulricehamn har häftigare cykling för enduro/DH-konnässören :)

Jag tänker just på att de vill utmana sig bortom flow och då är steget stort på isaberg tycker jag. Finns inte direkt nån blå stök? Inte vid liften i alla fall.

Mycket som är väldigt uppkört i Isaberg (de röda/svarta). I övrigt mysigt ställe med många aktiviteter runt omkring.

Mycket att nöta på i U-hamn, så det kanske blir intressantare i längden. Jag är dock inget fan av dom där hoppen som med kickar som går rakt upp i himlen. Min personliga åsikt dock.

Mycket som är väldigt uppkört i Isaberg (de röda/svarta). I övrigt mysigt ställe med många aktiviteter runt omkring.

Mycket att nöta på i U-hamn, så det kanske blir intressantare i längden. Jag är dock inget fan av dom där hoppen som med kickar som går rakt upp i himlen. Min personliga åsikt dock.
Tackar! Kan hålla med ang hoppen, lite svårt att hitta flowet på blå flowleden i u-hamn kan jag tycka men kanske behöver hålla fingrarna borta från bromsen för att hitta det?

Ulricehamn helt klart om man vill ha leder där man kan steppa upp sin åkning .

Isaberg är inte direkt utmanande cykling och känns mera som en familjebacke med flow leder.

Ulricehamn helt klart om man vill ha leder där man kan steppa upp sin åkning .

Isaberg är inte direkt utmanande cykling och känns mera som en familjebacke med flow leder.
Är väl lite sanning med modifikation. Visst fokus är åt familjehållet, men t.ex. No Mercy och Stenfalken är inte direkt flow.

Tack för alla bra svar! Är nog lite vad jag har haft på känn, Isaberg = en trevlig miljö, skön lift, bra flow leder medans u-hamn känns mer tekniskt utmanande.

Tillbaka
Topp