Mekställ - budgetalternativ Vevor?

Vilket av Vevor-ställen är det som köps? Verkar ju finnas i minst 3 varianter för olika maxvikt. (för ganska liten prisskillnad)

Asch, klickade hem det för tyngsta cykeln (typ 50 kilo). - antar det är stabilare.
940 pix, alltså, med rabatt.
Harald-stället får gå i pension.
Jag beställde samma som TS, dvs mellanvarianten. Du gjorde nog ett klokt val i att välja den dyrare, är ju trots allt inte många kronor det handlar om.

Jag har fått byta ut den här mekanismen i gripklon.
1761215662025.webp

Det är ett relativt stort spel för mutter-delen att röra sig i och helt plötsligt hade den låst sig i gängorna. Svårt att komma åt att hålla fast mutter-delen och gängorna förstördes rejält och direkt. Fick såga av skruven och beställa helt ny från r2 för 140 spänn ungefär. Finns på fler ställen hoppas jag, 12-18 mån innan den finns i lager ser det ut som. Kvalitén på stället är som Lidl/Jula/Harald-Nyborg.

Jag har fått byta ut den här mekanismen i gripklon.
Visa bilaga 800191
Det är ett relativt stort spel för mutter-delen att röra sig i och helt plötsligt hade den låst sig i gängorna. Svårt att komma åt att hålla fast mutter-delen och gängorna förstördes rejält och direkt. Fick såga av skruven och beställa helt ny från r2 för 140 spänn ungefär. Finns på fler ställen hoppas jag, 12-18 mån innan den finns i lager ser det ut som. Kvalitén på stället är som Lidl/Jula/Harald-Nyborg.

Mitt ställ har funkat kalas och alla spakar går mjukt. Men tack för delning, kanske ska fetta in allt lite extra vid tillfälle.

Mitt ställ har funkat kalas och alla spakar går mjukt. Men tack för delning, kanske ska fetta in allt lite extra vid tillfälle.
Ställer man spaken i det mer åtklämmande läget så ska man vara försiktig med att efterdra klämman hårdare. Bättre att justera in klämman först och sen spänna åt så att den sitter ordentligt. Problemet är att man ska justera in klämman med en hand samtidigt som man håller i cykeln med den andra.

Det är ju rejält!
20251030_142030.webp
Men det gäller att låsa fötterna innan cykeln hängs upp...😁
50-kilos stället.
Gav bort det gamla Harald/Lidl mfl- stället till en behövande.

Edit; jo det finns en sån här plastback till verktyg att hänga på stället men jag föredrar att ha verktygen på samma sida som cykeln. Dvs på bänken bakom.
Finns prissis samma hos Rose, för dubbla priset.

Men Rose har lite reservdelar till stället, vid behov. Som tex nya gummiflärpar till käften.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp