hanek082
Aktiv medlem
[Bildgåtatråden del 3] Var är bilden tagen? [Uppdaterade regler i 1:a inlägget]
felDå drar jag till med glasgow skottland.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
felDå drar jag till med glasgow skottland.
fel, och ingen glitch, det roterar..Svårt att få ut något av bilden som preciserar platsen. Kan inte riktigt avgöra om "blobben" i mitten är någon konstinstallation, glitch i matrisen eller en vattendroppe på linsen.
Är dock rimligt säker på att det är i Storbritannien så jag slår till med London som min gissning.
rätt, bilden är från 2009, börjar få ont om bilder så måste leta genom gamla bloggar och Facebook iblandLiverpool
Det var någon bar om jag minns rätt längst ner i huset. Jag var där på jobb i slutet av 2009 i två månader men i Wigan. Så gjorde en dagsutflykt till Liverpool där detta fotades. Det speciella är väl att de roterar en stor skiva mitt på huset som ibland ligger platt så det ser normalt ut och ibland som ovan.Av nyfikenhet, är det något speciellt man ser på bilden?
Mikkeller bar, Köpenhamn?Då slänger jag in en bild. Bilden är lite konstig då var tvungen att redigerar bort text.
Vart är jag ? , vill gärna ha svar på både stad och plats.
Visa bilaga 802239
Reffen i norra köpenhamns industriområde?
Mikkeller bar, Köpenhamn?
Helt sant. Svarade ur minnet men insåg efter snabb googling att den fan inte heter så.Grusgrinders svar var mera korrekt tuvärr
Kul! Var där i somras, och vandrade runt, åt mat i en av alla mathak/foodtrucks mm som fanns, sen åkte jag passagerarfärgan över till Ströget. Det var en del av en resa familjen gjorde i somras.Stämmer . Jag är på mikkeller baghaven
Det var snabbt och rätt! Trots att Jet d’eau är avstängd…Genève?
Padua?Första tanken var helt off, men sen fick jag en känsla av att berget skulle kunna vara Mont Blanc och en snabb googling på Genève och Mont Blanc gjorde mig rätt säker.
Kontrar med denna. Nöjer mig med rätt ort som svar.
Visa bilaga 802259
Florence?Första tanken var helt off, men sen fick jag en känsla av att berget skulle kunna vara Mont Blanc och en snabb googling på Genève och Mont Blanc gjorde mig rätt säker.
Kontrar med denna. Nöjer mig med rätt ort som svar.
Visa bilaga 802259
Finns röda tegelkyrkor i ganska många italienska städer, även i Milano. Staden vi är i är dock mindre än Milano.Red brick church in Italy och då hittar jag Milano?
Piacenza?Vet inte hur mkt till ledtråd det är, men det verkar som att byggnaden på andra bilden i folkmun benämns efter dess byggnadsstil.
Korrekt!Piacenza?
Var ledtråden som ledde till gotica som fick mig på rätt spår!Korrekt!
Din tur.
Kvalificerad gissning, men fel. Det är primärt inte djuren på bilden man brukar titta efter här...Är det Bregottfabriken?
![]()
Rätt tanke, fel ställeHornborgasjön då kanske?
Var ledtråden som ledde till gotica som fick mig på rätt spår!
Var är bilden tagen?
Visa bilaga 802394
Nä. Man kan säga att jag var ute och rekade inför ett lopp (?) som är världskänt på hela happyride.Tjena!
Ottenby?
Tåkern?Nä. Man kan säga att jag var ute och rekade inför ett lopp (?) som är världskänt på hela happyride.