Spd clipless passar inte skon

Kohlswa

Medlem
Hej

Köpte pedaler spd clipless och ett par skor spd clipless. Men om jag klickar i skon så får jag inte ur den utan mycket våld. Vad är felet då? Har testat lätta på spänningen på skruven men det gör ingen skillnad. Har aldrig upplevt detta tidigare.

Jag köpte ett par white skor och ett set bits pedaler. Jobbar med budget och cyklar enbart på trainer så ville inte lägga massor av pengar. Men spd tycker ju jag borde vara spd men verkar inte som det.
För att förstå problemet så behövs mer information. Kan du kanske posta ett par bilder, där pedaler och klossar syns väl?

Jag köpte ett par white skor och ett set bits pedaler. Jobbar med budget och cyklar enbart på trainer så ville inte lägga massor av pengar. Men spd tycker ju jag borde vara spd men verkar inte som det.
Om du bara ”cyklar” på det viset kan du använda clips och skor med slät sula eller spurtkloss lika gärna. Risken att du inte hinner komma loss är minimal.

ibland kan man ha otur med att undersidan på främre metalldelen av pedalen som greppar främre delen av cleaten; har en grad på undersidan som nyper fast skon.

runda isf av graden lite.

Tillbaka
Topp