Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu är ju rutten förvisso inte släppt för nästa års upplaga. Jag skulle dock bli förvånad om den går via Åre. Har inte kollat men jag tror det skulle göra loppet rätt mycket längre. Dessutom har jag en känsla av att det skulle kunna ge mer trafikerade vägar.Om loppet passerar Åre kan jag hjälpa till, nu cyklar jag ju bara i parken på sommaren men cykling som cykling eller?
Nej jag ställer inte upp i loppet jag blir trött bara av att cykla upp till Björnen.
Trondheim är för övrigt en mycket vacker stad.
Missa inte cykelliften nere vid sagda hamnområde, ett sant folknöje att kolla på.
Inte så lätt som man tror!
H från Åre där det äntligen börjat snöa![]()
Kanske värt dra om rutten några hundra meter så att älven korsas över Gamle Bybro (i sig en sevärdhet) istället för Blomsterbrua som i varje fall jag cyklade över förra gången?Bilden är tagen i Trondheim under 2022 års UTU. I de inte längre särskilt ruffiga hamnkvarteren. Vad gäller kvalitén på träpålarna så får vi hoppas att de är rejält kreosotimpregnerade.
Upplever samma fast på kortare sträckor. När jag cyklat 100 och 120 mil har sista biten varit den del som gått snabbast och med en jäkla intensitet. Antar att det inte hinner bli hemlängtan på riktigt när det bara är frågan om 40 mil.
5 mil extra, helt utan kostnad! Randonneur Stockholm levererar mervärde!Då kan du glädja dig över UTU 2026 - det blir ca 5 mil längre (mestadels för mer av fina vägar i Norge), så borde bli 5 mil mer saft och bullar också :-)
5 mil extra, helt utan kostnad! Randonneur Stockholm levererar mervärde!
Var glad(?) att det inte var fem mil högre (=50000 höjdmeter till)!Snacka om omskrivet, "fina vägar i Norge" brukar betyda "ännu fler och brantare backar".
Fem mil extra i pankaksplatta Uppland? Det låter inte som Peter T.När Peter T lägger in 5 mil extra så gör han det på slutet. Det är det effektivaaste sättet att få randonneurerna att tappa allt hopp.![]()
Får väl ta fem mil med moms och ta en sväng ner till Dalkarlsbacken!Fem mil extra i pankaksplatta Uppland? Det låter inte som Peter T.
Kul att du nämner det. Fem på slutet orsakar definitivt mest obehag!När Peter T lägger in 5 mil extra så gör han det på slutet. Det är det effektivaaste sättet att få randonneurerna att tappa allt hopp.![]()
27 nu.Nu är det bara 35 platser kvar …
Var?Vad betyder färgen på pricken innan flagga och namn?
Går det att klicka sig från https://pilgrimbrevet.se/ dit? Jag satt och letade men hittade ingen länk till sidan.
Säg inte det. Kan vara någon dot watcher som vill förbereda sig inför loppet.Pricken är den färg man kommer ha på kartan för livetracking. Men jag ska påminna IT-avdelningen att den inte behöver visas så här tidigt :-)
Nu kommer @GoranS att sitta och kommentera när vi åker till jobbet varje dagSäg inte det. Kan vara någon dot watcher som vill förbereda sig inför loppet.
Vänta bara. Om 20 år så kommer alla att ha en inopererad tracker.Säg inte det. Kan vara någon dot watcher som vill förbereda sig inför loppet.
https://pilgrimbrevet.se/rides/utu-2026/riders/Var ser man vilka som är föranmälda?
Oj...ser mitt namn där! Hur hände det?
Pilgrimarnas vägar äro outgrundliga.Oj...ser mitt namn där! Hur hände det?
De norska helgonen (eller "helgonet") är lite "speciella" och skiljer sig en del från vår heliga Birgitta...Pilgrimarnas vägar äro outgrundliga.
De norska helgonen (eller "helgonet") är lite "speciella" och skiljer sig en del från vår heliga Birgitta...
Tror väl att både Harald Hårdråde och hans halvbror Olav är begravda i just Trondheim, därav hela PIlgrimsgrejen?
Nu är det väl iofs enbart Olav som lyckades bli helgon men jag tycker ändå detta är lite komiskt. Hur i h-vete kunde karln bli helgonförklarad? LoL (han kanske blev "from" under andra halvan av sitt liv, typ)
Här snackar vi två av de mest legendariska Vikingakungar som någonsin existerat i hela Norden (även om det var på sluttampen på Vikingaeran).I synnerhet Haralds livshistoria är helt fantastisk (som en saga) men tror väl faktiskt det mesta är historiskt bevisat.
Olav var en ovanligt hård "missionär"Ja detta är ju lite kul. Olav var en blodtörstig viking som ägnade sig åt krig och att slå ihjäl folk. Och sen blev han helgon.
Det finns alltså hopp för oss oxå !!
Jaja, bara så att alla vet varför vi cyklar UTU, som ett minne av två fina bröder.
Denna fredsfulla lilla minnesplats i Norge är väl dock över de båda brödernas förfader, Harald Hårfager. På sätt och vis är Norges historia lite mer dramatisk jämfört med vår svenska.![]()