[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads marsch mot SM-Guld

Tänk om vi börjar hålla på Brynäs, världens bästa lag.
Då behöver vi aldrig bli besvikna, ska vi köra?
Aldrig i livet. 😅 Vi besitter inte den typen av mörka krafter som Dan C gör.

Vi måste vara seriösa nu.

Kanske ett prestationsbaserat lönesystem skulle kunna hjälpa. Inte bara bonus vid vinst utan mindre inkomst vid förluster.

Tycker fortfarande att FBK har en bra målvaktsuppsättning men de har slutat att göra mål. :cry:

Aldrig i livet. 😅 Vi besitter inte den typen av mörka krafter som Dan C gör.

Vi måste vara seriösa nu.

Kanske ett prestationsbaserat lönesystem skulle kunna hjälpa. Inte bara bonus vid vinst utan mindre inkomst vid förluster.

Tycker fortfarande att FBK har en bra målvaktsuppsättning men de har slutat att göra mål. :cry:
Ja, ska de komma någonstans lär de behöva göra mer än ett mål, vilket är vad de max mäktat med i fyra av de fem senaste matcherna.

Men lagets supportrar har ju höst lön, bäst bilar, bäst cyklar, bäst jobb, jag vill bli Brynäsare 🥳🥳🥳
1000003237.webp

Fast det var att "hålla nollan" som kanske inte är så ovanligt ändå....
Ursprunget till denna "urspårning" var mitt påstående

"Ja, ska de komma någonstans lär de behöva göra mer än ett mål, vilket är vad de max mäktat med i fyra av de fem senaste matcherna."

Ovanligheten avsåg jag därmed i relation till hur ofta det skulle behöva inträffa för att det skulle göra att de klarar att prestera hyggligt bra i tabellen. Och där hävdar jag att det typiskt inte räcker med 7 (eller 9) nollor på en säsong om man bara gör max ett mål per match. Och då menar jag i praktiken, inte i någon teoretisk konstruktion där laget i övriga matcher släpper in precis ett mål.

Nu hänger jag inte med...Menar du att det finns de här i tråden som inte vet vilka AIK är? :unsure:
Om du läser igenom tråden med start vid det inlägg som var ditt första så tror jag att det kommer att gå upp ett ljus. Om det inte gör det kan jag ge dig en ledtråd. Men läs först!

Om du läser igenom tråden med start vid det inlägg som var ditt första så tror jag att det kommer att gå upp ett ljus. Om det inte gör det kan jag ge dig en ledtråd. Men läs först!
Märkligt...det hör ju till baskunskaperna att veta vilka som är AIK....

Hoppsan!
Både Brunäs och Färjestads BollKlubb leder ikväll!!

Kan de göra som AIK igår, Vinna? :unsure:

Tillbaka
Topp