[OT] Stora SHL&SDHL-Tråden(2026/27), Färjestads:s marsch mot SM-Guld

Ni hade flytet i lördags och DIF detsamma igår plus att Hellberg stod på huvudet igår 😜
Både Djurgården och Färjestad har bra målisar.

Jag tycker åtminstone inte målisarna är Färjestads problem den här säsongen (B-näs har importerat vår gamla målvakt vilket uppskattas (y)). Det är en bra grund inför slutspelet under förutsättning att FBK får fart på anfallsspelet... 🙃 🙂

Heja Djurgårn! :love:
Enkel vinst mot BollKlubben från Karlsta igår ju! (y)

Senast ändrad:
Ikväll behöver AIK gott stöd!
Match mot MoDo.
Men jag vet ju att alla här hejar på AIK i en sån match, så det
går nog bra.

Ikväll behöver AIK gott stöd!
Match mot MoDo.
Men jag vet ju att alla här hejar på AIK i en sån match, så det
går nog bra.
Konstigt, när jag kollar spelschemat i gärdsgårdsserien är det Solna som spelar mot Modo idag. Eller det är ju inte konstigt, alla vet ju att AIK spelar i SHL

Både Djurgården och Färjestad har bra målisar.

Jag tycker åtminstone inte målisarna är Färjestads problem den här säsongen (B-näs har importerat vår gamla målvakt vilket uppskattas (y)). Det är en bra grund inför slutspelet under förutsättning att FBK får fart på anfallsspelet... 🙃 🙂
Nu när den långe italienaren lämnat den destruktiva miljön i Karlstad går det, precis som väntat, mkt bättre för honom. Fyra raka segermatcher med pojken i mål. Anaheim är nu på besök och kollar in sin juvel, och det är väl ingen högoddsare att tro att de är påtagligt mer nöjda nu än de var den mörka säsongen i de mörka värmlandsskogarna 24/25.

Men det är lite intressant med FBK, då de spelar sämre och får färre poäng än de brukar få. För att sen braka ut i kvarten. Ingår det nya i en större plan? Är det detta året de tar sig förbi kvartsfinal? Tanken svindlar. Eller så är det bara Jörgen-effekt, att spela tråkigt och inte få lika många poäng som det brukar bli under serien för att sen åka ut i kvarten som vanligt. Jag vet inte. Vad säger våra FBK-herrar om Coach Jögge och nuvarande spel och framtida slutspel?

Nu när den långe italienaren lämnat den destruktiva miljön i Karlstad går det, precis som väntat, mkt bättre för honom. Fyra raka segermatcher med pojken i mål. Anaheim är nu på besök och kollar in sin juvel, och det är väl ingen högoddsare att tro att de är påtagligt mer nöjda nu än de var den mörka säsongen i de mörka värmlandsskogarna 24/25.

Men det är lite intressant med FBK, då de spelar sämre och får färre poäng än de brukar få. För att sen braka ut i kvarten. Ingår det nya i en större plan? Är det detta året de tar sig förbi kvartsfinal? Tanken svindlar. Eller så är det bara Jörgen-effekt, att spela tråkigt och inte få lika många poäng som det brukar bli under serien för att sen åka ut i kvarten som vanligt. Jag vet inte. Vad säger våra FBK-herrar om Coach Jögge och nuvarande spel och framtida slutspel?
Undermåligt trash talk! Du kan ju inte låta bli att åtminstone beakta möjligheten (=förskönande omskrivning för "utgå från") att de inte tar sig till slutspelet.

Jag vill bara Damien Clara väl och Anaheim har ju plötsligt ett av NHLs mer intressanta/lovande lag, det blir intressant att följa.

Det här går annars att hålla ganska kort, en mening:

Färjestad har ett riktigt bra målvaktspar den här säsongen, skärper de bara till sig offensivt och når slutspel tror jag det kan bli "intressant".

Att Tomasek gick till Edmonton Oilers har tyvärr påverkat lagets offensiv mer än vad jag förutspådde, man trodde att övriga nu skulle steppa upp istället men det har varit lite hack i maskineriet (ojämnt åtminstone).

Då ska vi se här...
Då hoppas vi på MIF Redhawks ikväll! :giggle:
Och lite på LHC också.. :sneaky:
Och Läjkers! De behöver steppa upp för att hålla 4:e platsen.

Då ska vi se här...
Då hoppas vi på MIF Redhawks ikväll! :giggle:
Och lite på LHC också.. :sneaky:
Och Läjkers! De behöver steppa upp för att hålla 4:e platsen.
Vänligen håll dig till Curling ikväll så att du inte strular till hockeyn.
1764250995285.webp

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp