Hur är föret i GBG?

Hur är föret i GBG?
Lägger detta här eftersom det förmodligen inte är nån i GSC subforum som är skyldig.
Nån huvudlös människa har byggt ett roadgap över grusvägen upp från Eklanda. Att bygga nåt sånt vid den (förmodligen) mest trafikerade grusvägen i Änggården är bara att be om mer problem för cyklister. Mina usla foton är tagna uppifrån och ner mot Eklanda. Ett par riktigt fula hål för det grävts upp byggmaterial också som jag inte fotade.
Min uppmaning till dig som gjort det är ”lägg av för fan!”
Jag rev kicken, har du problem med det så möts jag gärna och pratar om det.
Har inget emot svartbyggen men sköt det snyggare tack.

Edit: föret är kanon förresten
Nej det där var verkligen inte genomtänkt. Min gissning är att det kanske inte heller är personer som hänger på Happy.

Hur är föret i GBG?
Nej det är nog yngre förmågor som inte tänkt klart som gjort det gissar jag på. Kommer fortsätta riva det om jag ser att det byggs upp igen.
Säkerligen. Helt rätt. Ska spana in nästa gång jag är ute också. Bästa hade varit att försöka återställa men man vill ogärna stå där och hålla på när folk går förbi för den delen.

Hur är föret i GBG?
Säkerligen. Helt rätt. Ska spana in nästa gång jag är ute också. Bästa hade varit att försöka återställa men man vill ogärna stå där och hålla på när folk går förbi för den delen.
Ja precis, rev det lite snabbt men gjorde inte iordning och fyllde igen hålen av den anledningen. Man hade nog helst haft en spade och en kratta för att återställa det där.

Hur är föret i GBG?
Jag fick också syn på roadgapet igår, oavsett olämplighet att bygga de så undrar man ändå hur man vågar köra de då jag antar att man ska landa mellan två träd 😵🤔😱.

Hur är föret i GBG?
IMG_4755.webp

Halvfrusna stigar, men frost på spänger och ishinna på rötter gjorde det spännande.

Hur är föret i GBG?
Är ju väldigt halt på många ställen runt gbg nu med slajmiga löv precis överallt. Finns det något område som har mer av stigar i barrskog? Finns ju lite korta partier här och där som är väldigt fina så här års men hade varit kul med lite längre sträckor. Någon med tips?

Hur är föret i GBG?
Är ju väldigt halt på många ställen runt gbg nu med slajmiga löv precis överallt. Finns det något område som har mer av stigar i barrskog? Finns ju lite korta partier här och där som är väldigt fina så här års men hade varit kul med lite längre sträckor. Någon med tips?
Här kan du kolla, kryssa i "Basskikt". Mörkgrönt = div barr.

Hur är föret i GBG?
Ska man gnälla lite så har det ju uppkommit sjukt mycket nya stigar (eller snarare korta spår), nedför typ varje slänt finns det avstickare från gamla stigar. Tänker kanske inte ffa på den ovan, där rör det sig nog inte så mycket (icke-cyklist)folk ändå, utan snarare från t. ex. Flowiga och Sandiga.

Inget nytt så, men väldigt tydligt nu när det är extra kladdigt också.

Hur är föret i GBG?
Ska man gnälla lite så har det ju uppkommit sjukt mycket nya stigar (eller snarare korta spår), nedför typ varje slänt finns det avstickare från gamla stigar. Tänker kanske inte ffa på den ovan, där rör det sig nog inte så mycket (icke-cyklist)folk ändå, utan snarare från t. ex. Flowiga och Sandiga.

Inget nytt så, men väldigt tydligt nu när det är extra kladdigt också.
Ja, vid Flowiga har verkligen ballat ur totalt. Det är troligen kids som bara gått loss. Syns iaf på hur de idiotiskt kapat träd m.m.

Den ovan är spår som fanns men inte använts på ett bra tag.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp