[ot] Fjollboll...

[ot] Fjollboll...
Usch vilken nervpärs.
Och plötsligt producerar landslaget SNYGGA mål, alla målen mot Ukraina och Polen var snygga, men några var rent forbollsgodis, snygg passning och snyggt mål.

Gyökeres 1a mål mot Ukraina på pass från Nygren. Får mig att tänka på Henkes språngnick mot Bulgarien

Elangas mål mot Polen på pass ("klack") från Ayari, kan inte komma på någon referens där, det var snyggt helt enkelt.

Lagerbielke nick på snygg frispark från Nygren, det var en inövad variant tror jag, en annan spelare sprang fram och screenade (pardon my swengelska) lite snyggt så han kunde springa genom muren. Tänker närmast på Brolins "frisparksnick" (även om han inte följde planen)

[ot] Fjollboll...
Usch vilken nervpärs.
Och plötsligt producerar landslaget SNYGGA mål, alla målen mot Ukraina och Polen var snygga, men några var rent forbollsgodis, snygg passning och snyggt mål.

Gyökeres 1a mål mot Ukraina på pass från Nygren. Får mig att tänka på Henkes språngnick mot Bulgarien

Elangas mål mot Polen på pass ("klack") från Ayari, kan inte komma på någon referens där, det var snyggt helt enkelt.

Lagerbielke nick på snygg frispark från Nygren, det var en inövad variant tror jag, en annan spelare sprang fram och screenade (pardon my swengelska) lite snyggt så han kunde springa genom muren. Tänker närmast på Brolins "frisparksnick" (även om han inte följde planen)
Och så finns det de som påstår att fotboll är fjolligt!!??? Va? Har ni hört nått så dumt.

[ot] Fjollboll...
VM har spätts ut, värdet av att kvalificera sig för det har devalverats. Iofs tack vare det som Sverige tog sig dit.
Sedan har ju FIFA instiftat ett mycket prestigefyllt fredspris så det totala imaginära värdet ligger kanske kvar på samma nivå som förr.

[ot] Fjollboll...
Vilka kan Sverige få möta i åttondelen när (inte om) vi går vidare från gruppen?
Ettan och tvåan i Sveriges grupp (F) möter ettan och tvåan i grupp E, och grupp E består av Tyskland, Elfenbenskusten, Curaçao (!) och Ecuador. Så går vi vidare som grupptvåa är risken stor att det är Tyskland i sextondelsfinal. Sen kan man vidare som bästa grupptrea också, men var man hamnar då är ytterst oklart. Eller bästa och bästa, de åtta bästa grupptreorna, från tolv grupper, går vidare. Börjar likna Mello det här.

[ot] Fjollboll...
Skämt åsido, ska bli intressant att se hur det går här!
Ska Mjällby fortsätta som förra säsongen?
Ska Sveriges Barcelona Bajen utmana om guldet?
Året har börjat.
Nästa år, då jävlar.
Tyvärr bara plats så södra.
IMG_20260404_131149.webp17753044304701226327277531055619.webp

[ot] Fjollboll...
Kul att vi gick till vm, absolut. Men det är väl inte riktigt VM-slutspel längre. Med den här inflationen av möjligheter att kvalificera sig gissar jag att man i en framtid att man får flera chanser att spela semifinal om man förlorar den första, samt att man kanske har 8 vm-finaler så tittarsiffrorna från alla länder hålls uppe in i det sista……

Tillbaka
Topp