Eftersom jag är rätt dum och väldigt efterbliven, åtminstone gällande datorer och sån häringa elektronik - jag gick på kvällskurser i Basic nångång på tidigt 80-tal och lärde mig programmera en ABC80 att skriva ”detta är en dator” eller nåt åt det hållet och tappade sedan fullständigt intresset för innehållet utan har bara använt färdigsnickrat sedan dess

- har det dröjt innan jag fått någotsånär ordning på manicken.
Först av allt kommer den enbart med ett gummibandsfäste för styret och TwoNavs kvartvarvsfäste är inte kompatibelt med Wahoo/Garmin mfl så utbudet av andra fästen än TwoNavs egna är milt sagt begränsat. Men med happys hjälp fick vi fram en adapter så att mojängen går i alla mina K-edge hållare med Wahooinsats.
Med gpssen följer OSM- kartor som ska laddas ner innan den funkar. Det är dock betydligt högre kvalitet på de kartorna än de som finns i min Wahoo; waypoints, järnvägar, näringsställen osv kommer upp i kartbilden. Även TomTom-kartor är nedladdningsbara och främst för mtb-piloter (och vandrare) finns topografiska kartor ända ner i skala 1:20000 att hämta. Mot avgift och abonnemang. Hur många som helst
Provabonnemang ett halvår ingår på allt avgiftsbelagt.
Ant+ finns inte vad jag kan se men väl Blåtand (har ingen aning om vad som skiljer de två). Iaf mina olika sensorer går att lägga in.
Den pratar även med Strava, i rubriken gärna på spanska vilket är trevligt och ändras som vanligt efter behag.
Och apropå spanska, TwoNav är inte bara spansk i disajnen den är verkligen tillverkad i Spanien och inte på entreprenad i Kina vilket är ett stort plus. (och vilket rättfärdigar det tillsynes något höga priset. Fast jämförd med de stora amerikanerna är det väl inte blodigt med ~3200 som jag hittade den för).
Kartbilden är knivskarp.
Nu återstår bara att komma underfund med hur man lägger in rutter..
(Det finns omfattande hjälp i apparna)
Mitt största problem är nog att den kan alldeles för mycket för min begränsade begåvning.

Adaptern. (prototyp)