FSA Omega 1x Chainring 42t 120 BCD 11-Speed

Hej, har oturligt nog köpt på mig en NS rag +2 2024 som är stört omöjlig att hitta nya delar till när något ska bytas. Nu är det framdrevet, FSA Omega 1x Chainring 42t 120 BCD 11-Speed som inte verkar gå att få tag på. Något som har tips på vart de kan finnas eller om något annat drev funkar att ersätta med istället?
Tack och bock!

Hej, har oturligt nog köpt på mig en NS rag +2 2024 som är stört omöjlig att hitta nya delar till när något ska bytas. Nu är det framdrevet, FSA Omega 1x Chainring 42t 120 BCD 11-Speed som inte verkar gå att få tag på. Något som har tips på vart de kan finnas eller om något annat drev funkar att ersätta med istället?
Tack och bock!
Har du goolat?

Google och Happy är ens bästa vänner i såna här lägen. Brister kanske snarare i att jag inte vet vilken en lämplig ersättare skulle vara då jag inte hittar just den modell jag söker efter :) Så den du länkar tror du funkar trots att det inte är exakt samma?
Om du har 1X, 120 BCD och 4-armad spindel lär den passa. Men du kan ju jämföra med spindelns utformning att det ser rätt ut.

Haha, lustigt. Jag sitter i exakt samma båt (eller med samma cykel hehe). Hittade du något som passade? T.ex. den klingan som någon länkade från Bike24?

Halloj! Va kul och samtidigt trist för dig :)
För mig var det först nya hjul som var nästan stört omöjliga att hitta, (behövde nya hjul då det är lösa lager och de var helt finito efter en säsong med många mil rullade), och nu är det alltså framdrevet. Jag har beställt det jag fick tips om iaf så får jag se om det funkar när det kommer. Skriver till dig så fort jag vet.
Och till nästa cykel (som jag såklart funderar på), ska jag göra lite mer research kring komponenterna för att minimera risken art hamna i samma sits igen

Halloj! Va kul och samtidigt trist för dig :)
För mig var det först nya hjul som var nästan stört omöjliga att hitta, (behövde nya hjul då det är lösa lager och de var helt finito efter en säsong med många mil rullade), och nu är det alltså framdrevet. Jag har beställt det jag fick tips om iaf så får jag se om det funkar när det kommer. Skriver till dig så fort jag vet.
Och till nästa cykel (som jag såklart funderar på), ska jag göra lite mer research kring komponenterna för att minimera risken art hamna i samma sits igen
Tusen tack för svar. Ja, det låter inte kul alls det här, att veta hur svårt det är att hitta nya delar till den! Den semihydrauliska historien ska vi inte ens prata om. Jag kommer definitivt också att göra mer research framöver inför nya cykelköp. Återigen tack, ser fram emot att höra om drevet funkar. Håller tummarna, då jag själv funderar på att beställa ett likadant.

Tusen tack för svar. Ja, det låter inte kul alls det här, att veta hur svårt det är att hitta nya delar till den! Den semihydrauliska historien ska vi inte ens prata om. Jag kommer definitivt också att göra mer research framöver inför nya cykelköp. Återigen tack, ser fram emot att höra om drevet funkar. Håller tummarna, då jag själv funderar på att beställa ett likadant.
Åh nej, den historien kommer bli nästa utmaning för mig då säkert :)

Kan meddela att klingan inte är optimal, den har ju samma dimensioner och antal hål så den går rent fysiskt att få på. Men Gossamer-klingan har en fasning kring hålen (som du kan se via länken till bike24) vilket gör att den inte sitter bra, så jakten fortsätter :(

Jag förvånade mig redan över att FSA skulle hålla på med en icke-egen standard. Men 120 BCD klingar är alltså inte kompatibla mellan olika av deras egna modeller så allt är i ordning.

Tillbaka
Topp