[Kalender] Uppsala – Trondheim – Uppsala 1500 km

Jag kommer att avanmäla mig till UTU, efter senaste spinningpasset där pulsen drog iväg rejält och jag fick en flashback av hur dåligt jag mådde när jag hade hjärtproblem. Har inte känt mig helt ok i bröst/hjärta efter spinningen, och jag väntar nu på en långtids-EKG för att se hur det står till med hjärtat. Efter spinningen så gjordes det en EKG-mätning som visade någonting...
Om pulsen drar iväg med 50 slag, när jag redan ligger på en riktigt hög nivå, då ska jag nog ta sig en funderare. Fick all time high i puls...kan man lugnt säga. 50 slag skojar man inte bort.

Det här är en väckarklocka för mig...

Jag kommer att följa UTU bakom en skärm istället för bakom styret.

Jag kommer att avanmäla mig till UTU, efter senaste spinningpasset där pulsen drog iväg rejält och jag fick en flashback av hur dåligt jag mådde när jag hade hjärtproblem. Har inte känt mig helt ok i bröst/hjärta efter spinningen, och jag väntar nu på en långtids-EKG för att se hur det står till med hjärtat. Efter spinningen så gjordes det en EKG-mätning som visade någonting...
Om pulsen drar iväg med 50 slag, när jag redan ligger på en riktigt hög nivå, då ska jag nog ta sig en funderare. Fick all time high i puls...kan man lugnt säga. 50 slag skojar man inte bort.

Tråkigt att läsa men klokt beslut.

Tråkgt och klokt! Hoppas det löser sig. Vet flera cyklister som haft problem med rusningar flimmer som har fått hjälp.

Bara en liten FYI: Nu är väntelistan öppen igen till UTU. 57 i kö, men kan ju vara värt en chansning. Kan komma några fler uppdateringar inom kort också. https://pilgrimbrevet.se/

En annan möjlighet att köra UTU i år är att anmäla sig som funktionär : Vi erbjuder nämligen alla som medverkar att delta i en funktionärstur 1-2 veckor innan start om intresse finns. Av förklarliga skäl blir det på funktionärsturen inga bemannade kontroller, utan den körs mer som ordinarie breveter. Banan är samma, och deltagande räknas som UTU vad gäller homologering.

Avanmält mig, och fått tillbaka del av anmälningsavgiften. Tack för det!

EKG-mätning i april...blir intressant att se om hjärtat slår som det ska. Sommarsulorna är på, så det blir att testa att cykla ute nu...intensiteten blir låg tills jag vet att allt är ok.

Ska bli riktigt kul att följa UTU på distans.

Träna på därute!

✨ Tro det eller ej... men den 1 april klockan 20:00 CEST kommer det rassla till i kön till Uppsala - Trondheim - Uppsala! Då släpper vi ett antal startplatser i kön till UTU 2026. ✨

Anledningen? Den 31 mars är sista dagen för de som föranmält sig att bekräfta sin slutanmälan - och när den dörren stängs öppnas en ny för dig som står i kö.

🔥 UTU är i princip fulltecknat och vi har just nu 57 personer i kö. Det här är alltså en exklusiv chans att knipa en av de 120 åtråvärda platserna.

Platserna släpps i turordning i kön med start den 1 april. Den som erbjuds en plats har 24 timmar på sig att påbörja sin anmälan, därefter öppnas platserbjudandet även för nästa person på tur i kön.

👀 För dig som står i kö men kanske inte får en plats den 1 april:

Håll koll på pilgrimbrevet.se under april. Man vet aldrig vilka trevliga överraskningar 🐰 påskharen kan dyka upp med längs vägen... 🐣🐥

bild_till_inlagg_HPR_1600_1200_2026_03_307.webp

Jag vet inte varför, men det verkar som spamfiltren är rätt villiga att plocka mejl från den adressen. Eller om det är något i utformningen av mejlen.

Fick en del mejl från adressen förra gången loppet gick då jag var lite involverad i planeringen och innan jag vitlistade så var det lite slumpmässigt om mejlen hamnade i inkorgen eller skräpposten. Kändes inte helt lyckat.

Senast ändrad:
Det är ibland dessvärre svårt nå fram till gmail.com och en del andra leverantörer. Vi skickar med DKIM, har SPF och liknande som det ska, men det räcker med att några klickar på "markera som spam" för nyhetsbrevet (som det själva prenumerat på) i stället för "avsluta prenumeration" för att bli problem.

En sak man kan göra, som hjälper både en själv och andra, är att lägga till admin@pilgrimbrevet.se, info@pilgrimbrevet.se och ekonomi@pilgrimbrevet.se i sin adressbok - då ökar chansen det hamnar direkt i inkorgen.

Arbetet med UTU 2026 pågår för fullt. Vi är nästan 50 volontärer, och har fått tag i bra lokaler på alla platser där vi har bemannade kontroller. ✨ Tack vare detta har vi möjlighet att släppa ytterligare 10 platser.✨ Dessa platser kommer bli tillgängliga idag lördag 25 april 20:00 svensk sommartid.

Platserna erbjuds först till de som står på väntelistan. Är du intresserad att cykla Uppsala - Trondheim - Uppsala 2026? Gå in på pilgrimbrevet.se och skriv upp dig på väntelistan!

Framför allt Avesta, men även Älvdalen. Om någon är intresserad att ta en kort uppdrag nära Borlänge / Hedemora söndag kväll 26/7 - måndag tidig morgon är det också mycket uppskattat.

Vi har också bemannade kontroller i Leksand och Särna. Vi rekryterar inte dit i första hand, men om någon till vill vara med där är det så klart också varmt välkommet.

Framför allt Avesta, men även Älvdalen. Om någon är intresserad att ta en kort uppdrag nära Borlänge / Hedemora söndag kväll 26/7 - måndag tidig morgon är det också mycket uppskattat.

Vi har också bemannade kontroller i Leksand och Särna. Vi rekryterar inte dit i första hand, men om någon till vill vara med där är det så klart också varmt välkommet.
Skall kolla på det. Eftersom att det är Classic Car Week samma vecka så brukar jag hålla mig borta från Leksand - Rättvik.
Älvdalen känns tillräckligt långt borta och alla raggare som bor där lär väl lämna samhället för att ta sig till Rättvik.

Är det i Skäve som det korta uppdraget är i?
Egentligen rätt flexibelt, men ja. Det skulle passa utmärkt - där (antar du menar Stora Skedvi?) är det ju redan icke-bemannad kontroll. Vi tänkte mest se om vi kan stötta de som startar kl 19 med kaffe, saft och bullar någonstans på vägen mellan Österfärnebo och Leksand, eftersom det finns färre vanliga ställen där på natten.

Men vi behöver så klart ordna sådan bemanning innan vi törs gå ut med något officiellt.

Folk lämnar Österfärnebo ca 22-23 (där vi pratat med pizzerian om att kunna ha lite extra öppet), och kommer kanske till Leksand vid 4-5-tiden på morgonen.

Tillbaka
Topp