Blockettråden 2

Blockettråden 2
Är det så intressant? De som vill ha sakerna köper dem, alla andra köper dem inte.
Jo, det tycker jag. Jag uppskattar konsumentskydd.

Finns det en förklaring jag förbisett hade jag gärna fått den till mig. I annat fall har ju åtminstone vissa av annonserna kunnat misstänkas vara bedrägliga. Jag slipper gärna den typen av annonser och annonsörer på Happy. Många, exempelvis polis och åklagare, slipper gärna den typen av annonser och annonsörer i samhället i stort.

Blockettråden 2
Verkar inte bryta mot någon av happyrides regler för annonsering? Man får sätta vilket pris man vill vad jag kan se. Känns som att det ligger stort ansvar på köpare av begagnade saker att kolla upp vad man köper.

Jo, det tycker jag. Jag uppskattar konsumentskydd.

Finns det en förklaring jag förbisett hade jag gärna fått den till mig. I annat fall har ju åtminstone vissa av annonserna kunnat misstänkas vara bedrägliga. Jag slipper gärna den typen av annonser och annonsörer på Happy. Många, exempelvis polis och åklagare, slipper gärna den typen av annonser och annonsörer i samhället i stort.

Blockettråden 2
Det finns tidigare diskussion i ämnet. Att sälja piratkopior bryter mot reglerna.

Om man läser nogrann är de flesta annonser dock inte piratkopior. Det är "linser till Oakley" inte "Oakley linser". Man behöver dock läsa nogrann. Mwn det fanns nyligen en piratkopi annons för en bromsslang.

Jag tycker att systematiskt kommersiell försäljning isf sälja saker man har köpt för egen användning är större problemet.

Blockettråden 2
Om man läser nogrann är de flesta annonser dock inte piratkopior. Det är "linser till Oakley" inte "Oakley linser". Man behöver dock läsa nogrann. Mwn det fanns nyligen en piratkopi annons för en bromsslang.

Jag tycker att systematiskt kommersiell försäljning isf sälja saker man har köpt för egen användning är större problemet.

EOS är en tredjepartsprodukt lins till Oakley båge så jag skulle nog klassa det som en piratkopia

Blockettråden 2
Bigrock är väl bara ett billigare batteri som passar sram? På vilket sätt är det en piratkopia?
Det finns som sagt diskussioner i ämnet tidigare i tråden. Jag har inte sagt att denna annons innehåller en piratkopia. Jag hade uppskattat en kommentar och förklaring från annonsören i och med att samma annonsör återkommer gång på gång med samma typer av annonser och varor som gång på gång leder till samma typer av diskussioner.

Jag hade i än större grad uppskattat om den typen av annonser helt försvinner från Happy. Dels på grund av det som @Berk är inne på hjärt ovan. Dels på grund av att det, erbjuder möjligen lagligt och inom Happys regler men fortfarande, hals det, osnyggt. Det senare såklart en högst subjektiv uppfattning från min sida så ta den för vad den är men jag tycker inte att vi skall försöka lura varandra här, och gömma oss bakom caveat emptor.

Tillbaka
Topp