STULEN CYKEL – BITS Classic 28 IS SILVER 25 UPPSALA CENTRALSTATION (20–22 maj)

Uppenbarligen.

Frågan är hur många som skulle vara beredda att betala för den parkeringsinfrastrukturen.
Om det innebär att fler vågar resa med cykel + tåg i stället för bil kan det bli en besparing totalt, inte minst för kommunen som är väghållare och har att hantera till exempel trängselproblematik. Sen i Nederländerna har också järnvägsbolaget (NS) varit aktiva i att främja cykling till sina stationer, då det är ett sätt att få resenärer. I Sverige är huvudmannaskapet lite mer splittrat, men sambandet borde fungera hursomhelst.

Är det en bild utav Paris,
nog är den blid och still!
Därovan på sitt enkla vis
hörs svenska lärkans drill.
Lilla Paris,
Lilla Paris🎶

Det finns inga vettiga öppna platser att parkera sin cykel på. Absolut inga. En tågstation kan vara dåligt men samtidigt är det en väldigt exponerad plats och den står tillsammans med massor med andra cyklar, och pendlar man är det knappast ett alternativ att ställa den långt från stationen - då försvinner själva syftet.
Bästa sättet är att göra den så oattraktiv som möjligt för de stjäls för att säljas vidare. De gäller också att hela cykeln är oattraktiv, annars kommer delar plockas, sadelstolpar och dåligt monterade tillbehör.
Edit:
Vad jag vill säga är: Sluta klandra folk för att de ställer på tågstationer - de gör det av en anledning, gissa vilken!!
Kan inget annat än att hålla med dig!!

Då föreslår jag att du slutar med dina egna tillrättavisningar, ”Dina övriga åsikter är orelevanta” och liknande.

Hjälper dig inte att få hjälp att hitta cykeln.

Med vänlig hälsning,
//Eric
Jag tycker fortfarande att flera av dina kommentarer varit onödigt nedlåtande och fokuserat mer på att skuldbelägga än att hjälpa till. Samtidigt tänker jag inte lägga mer energi på en diskussion om ton nu. Tråden handlar trots allt om en stulen cykel, inte om att vinna argument.

Jag tycker fortfarande det är märkligt att fokus hamnar mer på att analysera mina beslut än på att någon faktiskt begått en stöld. Cykeln stod låst på en plats avsedd för cyklar, och att få sina saker stulna är aldrig något man “får skylla sig själv” för.

Jag har full förståelse för att folk tänker olika. Däremot tycker jag fortfarande inte att skuldbeläggande kommentarer hjälper någon eller tillför något till tråden, därav att jag anser att dina nedlåtande kommentarer är orelevanta just i denna tråd.

Jag tänker inte fortsätta diskutera personliga tolkningar eller tonläge nu. Om någon har relevant information om cykeln uppskattas det gärna. Annars låt gärna bli att lämna nedlåtande kommentarer, vem vinner på det ens?

Jag tycker fortfarande att flera av dina kommentarer varit onödigt nedlåtande och fokuserat mer på att skuldbelägga än att hjälpa till. Samtidigt tänker jag inte lägga mer energi på en diskussion om ton nu. Tråden handlar trots allt om en stulen cykel, inte om att vinna argument.

Jag tycker fortfarande det är märkligt att fokus hamnar mer på att analysera mina beslut än på att någon faktiskt begått en stöld. Cykeln stod låst på en plats avsedd för cyklar, och att få sina saker stulna är aldrig något man “får skylla sig själv” för.

Jag har full förståelse för att folk tänker olika. Däremot tycker jag fortfarande inte att skuldbeläggande kommentarer hjälper någon eller tillför något till tråden, därav att jag anser att dina nedlåtande kommentarer är orelevanta just i denna tråd.

Jag tänker inte fortsätta diskutera personliga tolkningar eller tonläge nu. Om någon har relevant information om cykeln uppskattas det gärna. Annars låt gärna bli att lämna nedlåtande kommentarer, vem vinner på det ens?
Uppfattar nog snarare dina kommentarer som tykna än andras (och mina) kommentarer som nedlåtande. Förstår inte heller varför du återkommer till detta?

Sedan kan jag tycka att det är märkligt att registrera ett konto på ett forum, oavsett anledning, och redan i sina första kommentarer komma med pekpinnar. Varför?

Tillbaka
Topp