[Kalender] Uppsala – Trondheim – Uppsala 1500 km

Med tanke på min misär och på grund av den både misslyckad randosäsong och ett tag framöver vacklande personlig hälsa så tror jag inte att jag kommer klara fem Vätternrundedistanser på fem dagar.

Om någon längtar efter att starta så kan jag överföra startplatsen.
Lider med dig. Är i liknande sits, men har inte gett upp riktigt än. Sista dryga månaden har alla planer rasat medan plötslig ischias regerat.

får inte ordning på mina sittproblem. var bättre efter justering inför VR men ändå inte ok.
jobbar på att hitta något som funkar. kanske en ny sadel... igen...
Jävla elände. Jag har samma problem. Även om det gick rätt bra på VR, bara lite jäkligt mot slutet, så är det inte bra nu efter.

Eller.....
1781825276319.webp

En del seriösa har precis kommit hem från träningsläger i skottland, håll i er.. 💪
Henrysson har väl varit rätt överlägset först i mål båda de tidigare upplagorna. Så det är väl ingen skräll om det blir så i år igen.

Vi andra får mer se det som en ära att delta i samma lopp!

Siktar på överlevnad. Året har varit tungt men VR där jag låg och drog halva rundan gav lite hopp. 4 sadlar kommer hem i morgon så jag hoppas på stordåd i den frågan. Lägger in lite bayerska backar 2 veckor innan. Och några B-vitamindrickor... Jag är lite oroad över backarna från Särna till Norska gränsen och sedan den nya från Trondheim. Missar Hell i år.
Bokat ett hotell på tillbakavägen. Lite lyx kan behövas.
Bättre nyttjande av dropbags planeras.
Usch är lite nervös för detta

De som gör bäst tider i ultracykling är väl relativt ofta de som sover allra minst? Men självklart, ska man vara bäst så behöver man både vara helt grym på att cykla samt undvika att sova (för mycket). (y) 🙂

Själv har jag inga tidsambitioner denna gång vilket känns rätt skönt, mitt mål är att ta mig runt och få revansch för 2022. Vissa nödvändiga justeringar på g, siktar på en bekvämare setup denna gång. Inte lika nybörjar-idiotiskt lågt tempostyre samt att inte använda det lika ofta, också ett byte av bakdrev till 11-32 eller 11-34 (min setup 22 var verkligen inte bra). Sadeln går att diskutera även för mig, kan nog optimeras även i mitt fall men tror inte jag pallar mixtra med den. Sedan är det så klart bra undvika att ta med sig för mycket prylar... Lite "skojigt" dock att jag inte använt just denna cykel på ca tre år, haft den till min Wahoo Kickr Core. 🙃 Men jag vågar inte ta min Aeroad som är lite mer aggressiv i geometrin (ja, jag är en fegis).

Senast ändrad:
Den som sover bäst på minst tid vinner.

Det är ute bivyia vid vägkanten och powernappa i nödfilt när man kört slut på allt. Hotellsvit och aerosuit vinner.

Det verkar ju plättlätt det här. Jag planerade lite i online verktyget. Jag är i mål torsdag 14:31. 😂

Tyvärr kommer inte verktyget ihåg min planering. Ska den göra det och jag har fel på mina cookies?

Tillbaka
Topp