Cykelkompisar till en lång utmaning nästa år

navve

Medlem
Hej!
Jag tänkte på att registrera mig till Styrkeproven, men p.g.a. logistikens svårigheter att ta sig och cykeln till Trondheim, bestämde jag mig att göra något annat.
Fredagen den 18 Juni 2027 ska jag cykla från Malmö till Stockholm med dessa förslag:
Kravet:
- Det ska vara klart på mindre än 24 timmar.
Planering:
- Börjar vid 22:00.
- Delas till 5-6 etapper (kanske fler).
- Varje etapp slutar vid Ica/Coop eller vilken butik som helst som man kan köpa påfyllning (Gäller inte första etapperna - då är de mitt i natten).

Alla förslagen kan ändras/förbättras, förutom kravet - det ska helst vara under 24 timmar.
Jag letar efter cykelkompisar som skulle vilja göra den utmaningen med mig nästa år.
Det kommer bli spännande, kanske mentalt jobbig också!

Tack!

Fundera lite på ranndone istället. Finns många olika turer och distanser som anordnas där folk anmäler sig. Slipper du dra igång något eget, lättare att få sällskap oxå.

65 mil cykelväg enligt google maps, 5 min stopptid varannan timme ger en snitthastighet på 28,3km/h, låter rätt hårt..

65 mil cykelväg enligt google maps, 5 min stopptid varannan timme ger en snitthastighet på 28,3km/h, låter rätt hårt..
Jag har lyckats hålla mig till 30.5km/h i Vätternrundan (mest ensam cykling). Ja denna kommer vara mycket svårare, men att planera för bra träning under ett år kan förmodligen yielda bra resultat. Största utmaningen är nog det mentala!

Tillbaka
Topp