[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.

Nån som sitter på två 29" som du anser slut? Har behov till en cykel som ska säljas men de som sitter på är sopslut.
Bör vara minst 2" breda och ha någorlunda mönster, i övrigt inga särskilda krav.
Finns runt Jönköping eller så betalar jag frakt.

Jag har nog två 29 däck liggandes med hyffsat mönster.

Kan skicka bild imorgon

Byter gärna mina Deore 6120-vevar mot 6100-vevar. De jag har är för 55 mm kejdelinje och behöver 52 mm. 32T, önskar byta till 32 eller 34 men tar vad som finns. Mycket lite använda och i kalasskick. En liten skada ovanpå ena veven som syns på bilden nedan och lite skav i änden på vevarna. Mycket fina generellt!

IMG_2385.webp

IMG_2386.webp

IMG_2387.webp

Söker akut efter enklare hydrauliska skivbromsar till en barncykel. De Tektro jag har nu får jag ej till med blödningen. Gärna några shimano MT200 eller liknande

Söker akut efter enklare hydrauliska skivbromsar till en barncykel. De Tektro jag har nu får jag ej till med blödningen. Gärna några shimano MT200 eller liknande
Akta dig för Clarks Clout. De känns som tekro-kloner som också kan vara lite jobbiga att lufta.

Får du inte napp här så verkar biltemas vara shimanokloner eller närapå

Någon som har framgaffel till 26tums liggandes? Stel eller dämpad kvittar. 1 1/8 och skivbroms. Så billigt som möjligt. Gärna i närheten av borlänge/leksand/rättvik

Är på jagkt efter ett par svarta V-bromsar, gärna ett par deore men allt är egentligen av intresse. Helst i Stockholm men kan även betala frakt. Skicka ett PM om du har ett par du vill bli av med!

Nån som har ett billigt/skrotigt 27.5 15mm x 100mm hjul eller bara fälg eller nav liggande i skåne?

Har ett själv men helt omöjligt att få det att inte knäcka slangen vid ventilen...

Edit
Eller tips på billigt. Hittar inget under 70 euro

Nån som har ett billigt/skrotigt 27.5 15mm x 100mm hjul eller bara fälg eller nav liggande i skåne?

Har ett själv men helt omöjligt att få det att inte knäcka slangen vid ventilen...

Edit
Eller tips på billigt. Hittar inget under 70 euro
Skiv- eller fälgbroms?

Skiv- eller fälgbroms?
Skiv. Oklart om 15mm TA finns med fälg?

Edit. Även rimlig förklaring till varför ventilen bryta går bra. Hål och tejp ser bra ut. Har testat talk. Nu står det med tubeless och verkar mot all sans hålla tätt (varken däck eller fälg är troligen TLR)

Någon som behöver reservdelar till veterancykel? Bortskänkes eller kanske bytts mot nån annan cykelpinal om nån känner för det. Pluset/ minuset är att man får med en hel cykel på köpet:
IMG_3963.webp

IMG_3978.webp

IMG_3976.webp

Egentligen fullt cykelbar. Men ramen är nedkapad till mindre storlek och ihopsvetsad igen, fult gjort men lär hålla och framhjulet är dåligt.

Men vevpartiet är ganska fint och har varit demonterat och servat i modern tid. 584mm bakhjul med rostfri fälgbana, skapligt skick bortsett från taskig bromsverkan. Lädersadeln, pedalerna och kedjeskyddet kanske också är lite kul för någon.

Finns i Västmanland, nära Västerås.

Putz weg!

Nån som vill ha en fungerande men något misshandlad Wahoo fartsensor?
Den behöver batteribyte. Det har jag gjort ett antal gånger men fanskapet blir svårare att öppna för varje gång och nu ger jag upp och har beställd nånting som går att byta batteri i utan att behöva bli förbannad.
Kan skickas i vanligt kuvert om den inte hämtas. I Malmö.
1784371179387.webp

Senast ändrad:
Någon som behöver reservdelar till veterancykel? Bortskänkes eller kanske bytts mot nån annan cykelpinal om nån känner för det. Pluset/ minuset är att man får med en hel cykel på köpet:
Visa bilaga 842024
Visa bilaga 842025
Visa bilaga 842026
Egentligen fullt cykelbar. Men ramen är nedkapad till mindre storlek och ihopsvetsad igen, fult gjort men lär hålla och framhjulet är dåligt.

Men vevpartiet är ganska fint och har varit demonterat och servat i modern tid. 584mm bakhjul med rostfri fälgbana, skapligt skick bortsett från taskig bromsverkan. Lädersadeln, pedalerna och kedjeskyddet kanske också är lite kul för någon.

Hade varit perfekt då jag behöver 584 hjul m.m. men lite långt från Kalmar.

Visa bilaga 842024
Visa bilaga 842025
Visa bilaga 842026

På tok för cool för att slakta. 😱😃

EDIT: Bortlovad till Yewn.
Vill någon ha den här till något?

Ingen "tuff" Parkpre-modell, och inte precis i något superskick men inget hopplöst vrak heller.
Bromsar och handtag saknas, i övrigt komplett.
Skänkes mot avhämtning i Göteborg, nära östra sjukhuset.

20260716_173713.webp
20260716_173718.webp

Senast ändrad:
Söker ett bakhjul (alternativt hjulset) till sonens Canyon Nerve AL.

Hjulstorlek: 27.5"
Body: HG
Axeldimension: 12x142
Bromsskiva: 6 bult

Destination: Göteborg

1000019517.webp

Jag har en Serious Rockville mer än jag hinner ta hand om just nu.

27,5"; alu; fälgbroms.

Någorlunda funktionsduglig; behöver som minst lite smörj av drivlinan och översyn av gaffeln. Visst spel i bakhjulet som behöver ses över. Men komplett.

Kan hända jag byter ut sadelstolpen och sadeln samt behåller handtagen.

Skänkes eller bytes mot ett tack eller en finöl eller två.

Skickas mot fraktkostnad eller hämtas på Öland. Kan med ojämna mellanrum fraktas till Sthlm eller i trakterna kring Växjö/Rydaholm.

Bilagor

• PXL_20260719_152921692.webp
    PXL_20260719_152921692.webp
    767.5 KB · Besök: 32
Nån som vill ha en fungerande men något misshandlad Wahoo fartsensor?
Den behöver batteribyte. Det har jag gjort ett antal gånger men fanskapet blir svårare att öppna för varje gång och nu ger jag upp och har beställd nånting som går att byta batteri i utan att behöva bli förbannad.
Kan skickas i vanligt kuvert om den inte hämtas. I Malmö.
Visa bilaga 842030
Finns den kvar? Är sugen isf

Med risk för att gå OT, tror ni det finns någon chans att bli av med en concept 2 roddmaskin utan att ta en enorm förlust.
För att gå ontopic, ja jag kan gärna byta den...

Ja, jag har kollat runt lite men ser bara annonser för 10+ som givetvis är osålda.

(jag behöver plats så vill gå från 2 trainers och en rodd till en zwift ride)

Med risk för att gå OT, tror ni det finns någon chans att bli av med en concept 2 roddmaskin utan att ta en enorm förlust.
För att gå ontopic, ja jag kan gärna byta den...

Ja, jag har kollat runt lite men ser bara annonser för 10+ som givetvis är osålda.

(jag behöver plats så vill gå från 2 trainers och en rodd till en zwift ride)
Är man osäker så är väl det bästa att sätta ut en annons med pris 5-10% under de osålda och se vad som händer (förutsatt att man är nöjd med det priset)?

Enligt min roddande sambo är andrahandsmarknaden för concept2-roddmaskiner bra, och får man den inte såld har man satt ett för högt pris. En ny verkar ligga på 15k då är det kanske inte så rimligt att tro att man ska få ut över 10k för en begagnad.

Enligt min roddande sambo är andrahandsmarknaden för concept2-roddmaskiner bra, och får man den inte såld har man satt ett för högt pris. En ny verkar ligga på 15k då är det kanske inte så rimligt att tro att man ska få ut över 10k för en begagnad.
Nej, det är det jag menar. 10 är orimligt. Sen är man rätt begränsad till de som kan komma o hämta också

Edit. Jag tror/trodde jag betalade 10 ny.... försöker nog fortsätta tror jag inte betalade mer

Söker fälgbromsat 26” bakhjul med kassettbody för Shimano 8-delat samt qr.

Även intresserad av stel 26” framgaffel med 1.1/8 rakt ogängat styrrör.

Någon som har att sälja eller byta? Helst i närheten av Västerås.

Osäker på om jag lagt ut dessa; väl använda Shimano-klossar med en och annan mil eller timme kvar i sig. Skickas mot fraktkostnad eller hämtas på Öland.

Bilagor

• PXL_20260623_182945432.webp
    PXL_20260623_182945432.webp
    1 MB · Besök: 14
IMG_6260.webp
Hej!

Söker en sån bromsjusteringsskruv till campa-broms! Dvs en helt rund ”pinne”. Någon som har i ”bra att ha lådan?”

MVH Viktor

Söker efter växelreglage för 10-del. Gärna med indexfönster då det ska vara till barncykel.

Har en retro XT bakväxel att byta mot vid intresse. M735

Eller om någon bara är extra vänlig mot fraktkostnad

Någon som sitter på en SRAM Guide (eller liknande SRAM) broms? Helst bak men fram funkar!

Bilagor

• sram_guide-t-scheibenbremse-vorne-950mm_00-5018-118-000.webp
    sram_guide-t-scheibenbremse-vorne-950mm_00-5018-118-000.webp
    41.6 KB · Besök: 6
Vill någon ha den här till något?

Ingen "tuff" Parkpre-modell, och inte precis i något superskick men inget hopplöst vrak heller.
Bromsar och handtag saknas, i övrigt komplett.
Skänkes mot avhämtning i Göteborg, nära östra sjukhuset.

Visa bilaga 842064Visa bilaga 842065
Finns denna kvar? En vän som behöver en pendlare och har bett mig om hjälp.

Någon med ett boost-framnav till övers? Skick spelar mindre roll, men 36h är krav. Bild för uppmärksamhet

Bilagor

• 59661.webp
    59661.webp
    29.1 KB · Besök: 5
Hej!
Jag och min tjej funderar på att testa smalare styren på våra landsvägscyklar. Är det någon som har ett styre liggande som vi skulle kunna få eller köpa billigt? 😊

Vi är främst intresserade av bredderna 360, 380 eller 400 mm.

Vi kommer att passera Göteborg, Lund och Stockholm under de närmaste veckorna, så upphämtning där fungerar fint. Frakt går också bra om det är enklare.

Tack på förhand!
Skärmavbild 2026-07-28 kl. 16.17.58.webp

Hej!
Jag och min tjej funderar på att testa smalare styren på våra landsvägscyklar. Är det någon som har ett styre liggande som vi skulle kunna få eller köpa billigt? 😊

Vi är främst intresserade av bredderna 360, 380 eller 400 mm.

Vi kommer att passera Göteborg, Lund och Stockholm under de närmaste veckorna, så upphämtning där fungerar fint. Frakt går också bra om det är enklare.

Tack på förhand!
Visa bilaga 843953
Tjocklek?

Hej!
Är det någon som har ett par Continental Gp 5000 i 30-622 som de inte använder? I så fall köper jag gärna :) Skicket spelar ingen större roll, så länge de inte är trasiga.

Letar efter en 1,85mm spacer att sätta bakom en kassett. Finns förstås att beställa på nätet, men frakten blir ju dyrare än spacern. Någon som har en liggande?

Tillbaka
Topp