[Kalender] Uppsala – Trondheim – Uppsala 1500 km

Om man zoomar in finns mer information som text. Texten finns också i GPX-filen, men det varierar lite hur den syns (eller hur man gör för att den ska synas) mellan GPX-enheter.

Texten vid denna varning är i alla fall "bumpy road until Brekken". Det är inte hål i vägen, men en del pucklar och gropar som kan vara bra se upp för, särskilt här där det är nedförsbacke.

Visa bilaga 843594
Toppen, tack för förklaringen.

Ett par andra varningar:
I Røros varning för en bit grusväg efter nedförsbacke.
I Trondheim varning för spårvagnsspår på en sträcka (en del av den rutt som är uppdaterad pga vägarbete).

I-skyltarna är oftast för naverigering: Visar var man ska byta till cykelväg, eller indikerar alternativ rutt (I en bit utanför själva rutten i Gysinge och Heby). Själva sträckningen av alternativa rutten finns på kartan på hemsidan.

A03 Nilsson(först på banan) avverkade Älvdalen-Särna på 2 h 58 min, ca 27,2 km/h i snitt(stigning på ca 200 meter).
Sigemo tog den sträckan på 2 h 59 minuter.
1785140621739.webp

Vår estniske vän G 23 Alunurm verkar stanna lite längre i Särna.
Får se när han rör sig mot Tänndalen.

Sent inlägg.
Mötte några av er mellan Leksand, Insjön, Mora igår em/kv (söndag). De vi mötte hade starka lyktor fram och syntes på långt håll. Två höll ihop och resten körde då solo.

Senast ändrad:
A03 Nilsson hade 6 H 44 min Särna-Tänndalen med ett stopp i Tänndalen på 39 minuter.
G20 Henrysson hade 5 h 44 min Särna-Tänndalen m ett stopp i Tänndalen på 39 minuter.
A startade 12 timmar före G och i Tänndalen skiljer det 8 h 50 minuter.
Riktigt starkt kört.
Kommer Henrysson ikapp innan målgång?

@Mange. Skämten förra året när vi närmade oss Trondheim med Henrysson i hasarna. "Oj, marken skakar är det Martin?" "Åh nej bara en lastbil bakom oss". "Oj, vilket oljud nu måste det vara Martin som kommer i full fart!" "Nej, bara ett flygplan..."

Tillbaka
Topp