Bibs passform

Erik OO

Medlem
Bibs passform
Jag har problem att hitta bibs som tryckavlastar på rätt punkter.
Jag är nybörjare men fastnat för gravel. Först tänkte jag att jag var ovan och började laborera med sadlar, men har insett att det är shortsens padding som sitter eller glider framåt och gör så att sittbenen blir utan vaddering. Har prövat tre olika shorts. Samma problem. Jag är 187 cm och väger 95 kg. Använder strl xl. Newline och craft. Tycker de sitter bra i övrigt. Har lite ryggproblem så min rygg är väldigt stel och rak, vilket kan spela roll?
Någon som vet om det finns tillverkare som gör lite längre ”blöja” upp mot svanskotan?

Bibs passform
Jag har problem att hitta bibs som tryckavlastar på rätt punkter.
Jag är nybörjare men fastnat för gravel. Först tänkte jag att jag var ovan och började laborera med sadlar, men har insett att det är shortsens padding som sitter eller glider framåt och gör så att sittbenen blir utan vaddering. Har prövat tre olika shorts. Samma problem. Jag är 187 cm och väger 95 kg. Använder strl xl. Newline och craft. Tycker de sitter bra i övrigt. Har lite ryggproblem så min rygg är väldigt stel och rak, vilket kan spela roll?
Någon som vet om det finns tillverkare som gör lite längre ”blöja” upp mot svanskotan?
Om du har riktiga bibs (exAssos) i rätt storlek så glider dom inte.

Bibs passform
Varken Craft eller Newline associerar jag till riktigt bra bibs, för det mesta är det relativt billiga "instegsmodeller".

Full förståelse att man tycker att priserna på Bibs är bitvis helt galna, men det finns riktigt bra modeller också från ungefär en tusing och uppåt.
Sen är det som är bra för mig inte nödvändigtvis bra för dig då vi alla är skapta olika. Så tyvärr är det ofta lite som med sadlar att man måste prova lite olika (och sen funkar inte vissa sadlar inte lika bra med vissa bibs och vice versa).

Tyvärr inget superenkelt pussel att lägga.

Bibs passform