[Artikel] Dubbla banrekord på årets cykelvasa

Redaktionen

Medlem
MIJ_1300.JPG-1333x2000.jpeg

Med perfekta förhållanden, stora grupper med packade grusvägar från dagen tidigare och en ny bansträckning som både är snabbare och kortare än senaste gången cykelvasan avgjordes fanns det stora möjligheter att göra snabba tider. Att leda loppet från start till mål är kanske den största bedriften från årets lopp! 

Läs hela artikeln:

Vad är det för Ai-slop som skriver artiklarna egentligen?

Helstel kolfiber (kanske en gravel) hoj med Schwalbe GR One R eller RS däck.

Hade Ai:n bemödat sig med att läsa på sitt eget forum hade den vetat vad det var för hoj, och däck. :)

Vad är det för Ai-slop som skriver artiklarna egentligen?

Helstel kolfiber (kanske en gravel) hoj med Schwalbe GR One R eller RS däck.

Hade Ai:n bemödat sig med att läsa på sitt eget forum hade den vetat vad det var för hoj, och däck. :)
Faktiskt bara en skåning som inte läst forumtråd om Erics cykel utan bara sett på bilderna från målgången. Har du lust att dela med dig av kunskapen?

Okej! :) Reagerade på skrivelser som " med sin sjätte ranking i globala marathon MTB serien" etc.

https://happyride.se/forum/threads/hor-upp-cykel-i-media-traden.1402807/post-4800479 bland annat här kan man se bilder på cykeln i artikeln. Såg även att någon plåtat den up-close i vasa-tråden.

Edit, här var den, tråden hade bytt namn?

Okej! :) Reagerade på skrivelser som " med sin sjätte ranking i globala marathon MTB serien" etc.

https://happyride.se/forum/threads/hor-upp-cykel-i-media-traden.1402807/post-4800479 bland annat här kan man se bilder på cykeln i artikeln. Såg även att någon plåtat den up-close i vasa-tråden.

Edit, här var den, tråden hade bytt namn?

Kan formulera om det, gick ifrån texten ett tag och hade även uppkopplingsproblem, så kanske inte tilltänkta version som publicerades. Trodde faktiskt att det var en TREK på bilden i och med RSL styrstammen

Crux Vapnen i Borderlands serien Knäcker det mesta ot .

Skoj för Bohlin å var det Pedersen ?

Näst år kanske man kan engagera sig å vara med .

Förstår inte hur man kan cykla så snabbt ( precis som jag brukar säga om eliten under Vasaloppet) men fantastiskt bra gjort av båda som vann. Det var första gången jag cyklade Cykelvasan så jag vet inte om banan var bättre eller sämre än tidigare år. Men jag hade ju tur med vädret och jag tycker banan var väldigt bra. Var bara på några få ställen det var lite extra skumpigt. Tycker 92 km i kuperad terräng var jobbigare än både 10 och 15 mil på mer landsväg/asfalt.
Men det var roligt.
Sen hittade jag bilden på mig själv som er fotograf tog, också skoj.

Det där med banrekord på en ny bansträckning känns också lite märkligt. Då är det väl snarare rekordtid på den nya banan än ett faktiskt banrekord, eftersom det inte finns någon tidigare tid att jämföra med på samma sträckning.

Men oavsett formulering är tiderna rätt imponerande. 92 km på den banan i det tempot är helt galet, särskilt när man själv vet hur jobbigt det kan bli även i betydligt lugnare fart.

Det där med banrekord på en ny bansträckning känns också lite märkligt. Då är det väl snarare rekordtid på den nya banan än ett faktiskt banrekord, eftersom det inte finns någon tidigare tid att jämföra med på samma sträckning.

Men oavsett formulering är tiderna rätt imponerande. 92 km på den banan i det tempot är helt galet, särskilt när man själv vet hur jobbigt det kan bli även i betydligt lugnare fart.
varje nytt år med ny sträckning blir väl banrekord;)

Tillbaka
Topp