Uppgradera hjul tips och råd sökes

Ibb

Medlem
Hej!

För några år sen köpte jag en White cykel från XXL (aluminiumram). Under en längre period har jag inte haft möjlighet att cykla men nu, under sommaren, har jag börjat cykla igen och inser att jag gillar cyjling skarpt.

Jag är nöjd med cykeln och känner inget sug eller behov av en annan cykel. Dock skulle jag vilja byta hjul på den och söker därför råd om vad jag bör leta efter.

Jag vill inte lägga mycket pengar på dem eftersom jag är en alldeles ny nybörjare och kanske blir det så att det förblir så. Därför tänker jag helst försöka hålla utkik efter några bättre begagnade.

Är det någon som kan hjälpa mig med lite förslag? Vilka hjul kan passa min cykel (shimano105 växlar och 11 delat)?

Känner mig lite dum att ställa den här frågan men det finns så mycket att välja bland...
Tack!

Bilagor

• 20260816_171200.webp
    20260816_171200.webp
    1.3 MB · Besök: 17
  • 20260816_171251.webp
    20260816_171251.webp
    1,022.4 KB · Besök: 16
  • 20260816_171214.webp
    20260816_171214.webp
    1,016.1 KB · Besök: 16
Jag är nöjd med cykeln och känner inget sug eller behov av en annan cykel. Dock skulle jag vilja byta hjul på den och söker därför råd om vad jag bör leta efter.

Jag vill inte lägga mycket pengar på dem eftersom jag är en alldeles ny nybörjare och kanske blir det så att det förblir så. Därför tänker jag helst försöka hålla utkik efter några bättre begagnade.
Medan du väntar på att lämpliga hjul skall dyka upp på Köp&Sälj tycker jag att du redan nu bör byta till bättre däck (+ slangar)
Jag tycker att hjul är viktiga och bygger de flesta jag har själv
Men ännu större märkbar skillnad kan däck göra vill du fortsätta med Conti så är Continental GP5000 både riktigt bra och populära
Du bör även välja så breda som möjligt, mät bredden på de nuvarande och hur mkt spelrum det är mot ram + gaffel, några mm luft vill man ha prova tex med en 4mm insex
Tex här säljs Conti GP5k i olika bredder

Tillbaka
Topp