Cinelli zydeco washboard sport - synpunkter?

K-J

Medlem
Jag har idag en SS med 26 mm däck och rakt styre som enda cykel. Den har tjänat mig väl i över ett decennium och fungerar perfekt i stan. Den är dock inte optimal för längre turer - framförallt inte när de involverar grusväg.

Överväger att köpa rubricerad "gravel"-cykel för lite längre turer på landsväg/grusväg och mottar gärna synpunkter på den. Är främst intresserad av att veta om komponenterna är ok och hur mycket jag betalar för märket. Mottar också gärna förslag på alternativ.

Tack på förhand!

Länk: Cinelli

Senast ändrad:
Det är lättare att svara om du länkar till cykeln du vill ha våra åsikter om
Åtminstone för en lat jävel som jag..

Sedan få du gärna berätta mer om var och hur du planerar att använda den.

Utan att jämföra närmare så kostar en Canyon Grizl med aluram och cues knappt 15000.
Så en del betalar ju du för märket, och fler mellanhänder. Är säkert värt det för en del.

Tycker den ser cool ut, men själv drogs jag mer åt den som hette ”Allday”.
De som fokuserar på spec kommer nog inte vara så imponerande. Men om man gillar cykling mer än för siffror så är den ju stenhård.

Tack för att du postade direktlänken
Överväger att köpa rubricerad "gravel"-cykel för lite längre turer på landsväg/grusväg och mottar gärna synpunkter på den.
Om den passar, som förstås är det allra viktigaste, borde det funka OK för gruscykling, men den höga vikten, hela 11,8kg utan pedaler(?) enl spec liksom geometri och utväxlingen har jag svårt att se att den skulle kunna upplevas som ett spjut ffa på lvg men troligen även inte heller på släta o snabba grusvägar.
Är främst intresserad av att veta om komponenterna är ok och hur mycket jag betalar för märket.
Vad får du betala för den? Priset enl länk 2.300 € borde bli 25.500-26.000 SEK, är det vad du får betala?

Mottar också gärna förslag på alternativ.
Du har redan fått tips om att kolla på Canyon och då tycker jag att du även bör kolla närmare på
Rose Blend, över 2kg lättare och med GRX istf Cues till ett pris från under 14.500 SEK
Men Rose och Canyon-cyklar är populära kolla att de finns i en strl som passar dig

Du bör även kolla hos https://www.bike-discount.de/
Tex Cube Nuroad Race för 1.500 € inkl svensk moms
Bike-discount är en bra handlare och de säljer även många andra cyklar så kolla runt hos dem om du hittar ngn annan modell som du hellre vill ha

<REDIGERAT>
Nu har även jag kollat runt hos https://www.bike-discount.de/ efter fler lämpliga cyklar och om du kan sträcka dig till 2.499 € inkl svensk moms kan du få en cykel som fungerar bra både lvg och en hel del grusväg
Cube Nuroad C:62 Pro, som bland mkt annat skall vara över 4kg lättare än Cinelli Zydeco
enl hemsidan skall den ha ett svenskt listpris på 29.990 SEK hos B-D alltså 2.499 € inkl svensk moms
Då får du inte enbart kolfiberam och 2x12 växlar utan även bra kolfiberhjul vägda till under 1.500g (656g + 779g): Newmen Advanced G.34
Om inte priset är ett allt för stort hinder och den finns i en strl som passar och fungerar för dig tycker jag att du bör fundera på den.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp