Från MTB till svampplockning!
Var ute på en tur i Änggårdsbergen idag, där jag mötte ganska många cyklister. Det var härligt väder, med lätt regn som gjorde det lite mer lerigt :). Det var ett tag sedan jag cyklade senast, så jag var ganska trött efter en kort stund, plus att mitt socker tog slut. Men efter kanske tre kvarts trampande så kände jag ändå att kroppen var med igen. Men då, hittar jag något så fantastiskt gott som tagg svamp, vilket gjorde att jag nu istället började kolla efter svamp. Kände att det då var ganska lönlöst att fortsätta cykla, då min blick vandrade mer på sidan av stigen än där jag cyklade.
Nöjd med den lilla svamp jag hittat, cyklade jag hem till en varm dusch. Efter duschen blev det till att steka på svampen som sedan lades på en god Hönökaka, som min tjej och jag avnjöt medan vår nyfödde son låg o sov i soffan. En fantastiskt avslutning på dagens cykeltur blev det trots allt.
Nöjd med den lilla svamp jag hittat, cyklade jag hem till en varm dusch. Efter duschen blev det till att steka på svampen som sedan lades på en god Hönökaka, som min tjej och jag avnjöt medan vår nyfödde son låg o sov i soffan. En fantastiskt avslutning på dagens cykeltur blev det trots allt.