Mutter Look Keo 2 Max

Tasse74

Aktiv medlem
Mutter Look Keo 2 Max
Är pedalen bortom räddning lr finns det delar att finna?

Bilagor

• 1789551545912515949714384717016.webp
    1789551545912515949714384717016.webp
    423.6 KB · Besök: 58
Mutter Look Keo 2 Max
Quick answer
  • Spare parts for LOOK bikes/components are available through authorized LOOK retailersduring the product’s marketing period, and then for:
    • 5 years after the end-of-sale date for LOOK frames/bikes
    • 2 years for pedals
  • For POWER pedal repair parts, you can order online via the dedicated POWER accessories/spare-parts page and listed components.
  • You can also browse all spare parts on the spare-parts page.

Undrar var den där spare parts page finns?

Deras manualsida verkar inte helt frisk heller. :/ https://www.lookcycle.com/fr-en/support/manual

Nyfiken vilken mutter som saknas?

Mutter Look Keo 2 Max
När jag drog sönder plastmuttern på en Keo Blade kom jag fram till att det var enklare att köpa nya pedaler än att försöka få en återförsäljare att plocka hem reservdelar.

Looks support svarade på mina frågor, men hade ingen lust att sälja reservdelar. Prova, du kanske har bättre tur än jag.

Mutter Look Keo 2 Max
Jaha, nu ser jag, trodde det var en kass tätning/"o-ring" som det var hål i.
Kan ju inte vara tänkt att ta några stora krafter? 3D-skrivare? Fylla i med epoxi och slipa till efteråt?

Mutter Look Keo 2 Max
När jag drog sönder plastmuttern på en Keo Blade kom jag fram till att det var enklare att köpa nya pedaler än att försöka få en återförsäljare att plocka hem reservdelar.

Looks support svarade på mina frågor, men hade ingen lust att sälja reservdelar. Prova, du kanske har bättre tur än jag.
Gick en annan väg. Vi får se om det blir bra. Återkommer ☺️

Tillbaka
Topp