Senaste innehållet av jomper

  1. jomper

    [OT] Happys båtforum

    Det är handpump avsedd för bensin som gäller, eller sughävert. Tänker inte betala nån tusen spänn i timmen för det :-)
  2. jomper

    Hur säkert är det att parkera på Stockholms central

    Har blivit lite lat faktiskt, och det dök upp två damcyklar i lagom skick. Har bara 2+3 km enkel väg så vad som helst funkar nästan. Fotbroms är dock riktigt kass i Stockholmstrafiken.
  3. jomper

    Hur säkert är det att parkera på Stockholms central

    Bättre att be om ursäkt än att be om lov.. :-)
  4. jomper

    Livstid service Sportson, värt eller ej?

    Det brukar vara lång väntetid på gratis service.
  5. jomper

    Hur säkert är det att parkera på Stockholms central

    Jag har lämnat cykeln inne på jobbet nu över semestern men den har fått att helt i fred utanför centralen.
  6. jomper

    TwoNav en spansk (!) GPS. Har någon provat?

    Nu var det länge sen jag meckade med det men har för mig att det var en del bök att få in OSM i en Garminenhet?
  7. jomper

    TwoNav en spansk (!) GPS. Har någon provat?

    Att kunna använda OSM-kartor är ju helt fantastiskt bra. Blir nästan lite sugen själv :-)
  8. jomper

    [Din bikt] Trimma din vikt till 2026 (2025, 2024, 2023 2022)

    En kalori är en kalori. Klart man kan byta ut en av bark mot en av socker. (I alla fall om man räknar kalorierna för att gå ner i vikt).
  9. jomper

    [Din bikt] Trimma din vikt till 2026 (2025, 2024, 2023 2022)

    Hade för mig att det fanns något problem hälsomässigt men det verkar ju mest vara miljöproblem. Köper bara asc/msc-märkt men tror egentligen inte att det räcker. Krav-märkt finns knappt. Östersjöfisk ska man ju inte äta några mängder av heller annars finns det en del strömming hemmavid.
  10. jomper

    [OT] kajaktråden, motionspaddlare

    Paddlade en runda i söndags kväll och var med om en otrolig naturupplevelse. En havsöring på absolut över metern och minst 15 cm från ryggfenan till buk hoppade ur vattnet en dryg kajaklängd framför mig J-klar vad rädd jag blev. Fiskeförbud där pga militärt område tyvärr :-) utsidan av Yttre...
  11. jomper

    [Din bikt] Trimma din vikt till 2026 (2025, 2024, 2023 2022)

    Jag slutade äta kött för typ 10 år sen när jag insåg att det jag åt mest och tycker är godast är just charkprodukter, ofta från Spanien och Italien. Fullsmockat med antibiotika jämfört med Svenskt och även Danskt kött.. Men jag äter ju fisk och det är säkert inte mycket bättre, odlad lax är...
  12. jomper

    [OT] Happys båtforum

    Har både ett stort vattenseparerande förfilter och ett litet i motorn. Båda är just nu nya. :-) Tänkte faktiskt köra på alkylatbensin sen, har ingen mack i närheten längre som säljer med pump men det går att köpa 25 liters dunkar för en dryg tusenlapp. Kommer inte köra upp mer än två-tre på en...
  13. jomper

    [OT] Happys båtforum

    Ang servicebarheten, bytte styrkabel på vår förrförra båt en gång. Den var helt uppenbart ditmonterad innan de sammanfogade skrovhalvorna, en hel del svordomar och blodiga knogar krävdes för att få till det. Mastern är i alla fall inte lika trång, klart enklare konstruktion! En sak jag tänkte...
  14. jomper

    [OT] Happys båtforum

    Ja tyvärr. Och det är inte ens 75 mm skulle jag tro. Tycker ofta båtar inte riktigt är gjorda för servicebarhet..
  15. jomper

    [OT] Happys båtforum

    Har faktiskt en sån där hävertpump. Spola ur med hetvatten kanske och sen koppla en hårfön i tanklocket så det torkar ur ordentligt :-) Nä men man kan faktiskt få ner en våtdammsugare i tanksensorns hål skulle jag tro, är det 99% vatten i kanske det är riskfritt och då får man med ev gegg i...
Tillbaka
Topp