[Kalender] SSSM - Single Speed MTB

Jag tycker ju att Happys redaktion borde ringa upp vinnaren iaf. Typ tre frågor varav en är "hur känns det?". SR ringde faktiskt upp @onegear bara för att vi var med i SSWC för ett par år sedan. Vem föreslår man något sånt till? Om man ändå får tag på dem så skulle jag också vilja veta hur SSSM-trådarna står sig mot resten. 2022 var SSSM-tråden uppe på topplistan över mest lästa. Alternativt att de lovar utrymme till någon som sen knåpar ihop någon liten blänkare av något slag från SSSM.

Hallå! Nu är det bara en vecka kvar tills det är dags. Ni som är anmälda - Håll utkik i mejlboxen för lite mer info som kan komma under närmaste veckan kring detaljer. Kom ihåg också att kläderna gör skillnad - här är det bara fantasin som sätter gränser så tveka inte - bara våga gå hela vägen och lev ut bland likasinnade.

Man ska tydligen göra saker själv om det ska bli bra, helix och ring drive var fyllda med klibbigt fett. Nu är det rent och oljat (quicksilver 10W-30) och känns klart distinktare.

Bilagor

• 20260905_120701.webp
    20260905_120701.webp
    482 KB · Besök: 13
  • 20260905_110040.webp
    20260905_110040.webp
    152.2 KB · Besök: 13
Senast ändrad:
Aah the smell of a singlespeed drivetrain in the morning!

Men av någon anledning så tar höger vev i ramen när jag tar i lite. Har satt på ett e13 xc vevparti för singel/dubbel som jag hade liggande och det verkar vara lite tight.

Massera ramen eller justera veven, det är frågan. Det sitter redan en spacer på drivsidan och det är 73mm hylsa.

Navservice gjorde susen i alla fall, surrar fint och skippar inte!

Bilagor

• 20260905_174051.webp
    20260905_174051.webp
    678.1 KB · Besök: 15
Aah the smell of a singlespeed drivetrain in the morning!

Men av någon anledning så tar höger vev i ramen när jag tar i lite. Har satt på ett e13 xc vevparti för singel/dubbel som jag hade liggande och det verkar vara lite tight.

Massera ramen eller justera veven, det är frågan. Det sitter redan en spacer på drivsidan och det är 73mm hylsa.

Navservice gjorde susen i alla fall, surrar fint och skippar inte!

Tillbaka
Topp