Senaste innehållet av simonw89

  1. S

    Trek top fuel 5 gen4 2025 uppgradering

    Tackar alla för tips och info. Ska sätta mig ned och kika på vad det blir för några saker ikväll!
  2. S

    Trek top fuel 5 gen4 2025 uppgradering

    Såg att det säljs en gaffel som kanske kan vara något för mig här på sidan? https://happyride.se/annonser/rock-shox-pike-select.334405/
  3. S

    Trek top fuel 5 gen4 2025 uppgradering

    När jag läser om cykeln så står det att man kan öka till 140mm fram och även 185x55 bak. Är det något man ska försöka satsa på eller ska man köra 185x50?
  4. S

    Trek top fuel 5 gen4 2025 uppgradering

    Okej, ja svampig är precis så jag skulle beskriva den även med min amatörmässigt cykling. Har du något tips på en annan dämpare som kan vara en bra uppgradering?
  5. S

    Trek top fuel 5 gen4 2025 uppgradering

    Är det då en sådan du tänker på...
  6. S

    Trek top fuel 5 gen4 2025 uppgradering

    Det är precis den specen på den. Jag skulle vilja få den lite mer kapabel utför, det ska gå att byta till 140 mm gaffel enligt trek. Men vad bör man byta först, gaffel eller bakdämpare? Bromsar är jag inne på men vet inte vilka man ska välja. Kan shimano m6120 vara vettigt att byta till?
  7. S

    Trek top fuel 5 gen4 2025 uppgradering

    Ja absolut, kanske var lite dumt att inte skriva upp komponenterna som sitter på idag. *RockShox Recon Silver RL-gaffel med 130 mm *X-Fusion Pro 2-dämpare med 120 mm slaglängd *Shimano MT200 hydraulisk skivbroms *Bontrager Gunnison Elite XR, TLR, kanttråd, 60 tpi, 29 x 2,40" *Bontrager...
  8. S

    Trek top fuel 5 gen4 2025 uppgradering

    Hej, som rubriken lyder så har jag en Trek top fuel 5 gen 4 2025. Är min första FS och köpte den ny förra sommaren till ett kanonpris. Men nu känner jag att jag börjar vara sugen på att uppgradera lite på den. Vad tycker ni att man börjar prioritera? Bromsar, gaffel och bakdämparen är det jag...
  9. S

    Glapp kassett/body

    Glappet är på så sätt att den går att "vicka" på.
  10. S

    Glapp kassett/body

    Har testat mig fram nu och monterat tillbaks allt efter rengöring och som det verkar är det bodyn som glappar. Glappet i bodyn blev tydligare när kassetten blev monterad igen så det blev en ny beställd.
  11. S

    Glapp kassett/body

    Hej, som rubriken lyder. Är det kassett eller body som är slut? Eller är det båda två som är dåliga? Kasetten har ett ganska stort glapp så monterade av den. Men då märker jag att även bodyn är lite glapp men inte så glapp som det är då kassetten sitter på. Är alltså också ett glapp mellan...
  12. S

    Vilket fett i en sr suntour jr 24?

    Nu är dämparen fattad och ihopmonterad. Fungerar helt felfritt så det blev lyckat!
  13. S

    Vilket fett i en sr suntour jr 24?

    Skickar en bild på hur några av delar satt.
  14. S

    Vilket fett i en sr suntour jr 24?

    Jag är helt novis på att skruva i dämpare. Men det som syns på bilden är alla delar som fanns i den. Men jag tänker att jag rengör allt noga och sen fettar in så får jag helt enkelt se hur den fungerar sedan.
Tillbaka
Topp