[Notis] Scandinavian Photo Challenge 2011

ola-

Ny medlem
IMG_8208.jpg

Vi har kommit fram till det vinnande bildspelet i Scandinavian Photo Challenge. Segern gick till Camilla Stoddart och hennes Team New Swealand
Läs mer och se bildspelet: http://happymtb.org/2011/08/18/scandinavian-photo-challenge-2011/

-------------------------------------------------------------------------------------------
spc_gr_3.jpg

På andra plats i Scandinavian Photo Challenge kom Dirts husfotograf Grant Robinson och hans team som kallar sig Monkey and the Woos.

Läs mer och se bildspelet: http://happymtb.org/2011/08/11/scandinavian-photo-challenge-2011/

------------------------------------------------------------------------------------------
JT_SPC1_Are_6722-448x298.jpg

Håll i hatten! Team Scanada 3.0 med fotograf Mattias Fredriksson i spetsen levererar ett riktigt kanonbildspel från Scandinavian Photo Challenge. Bildspelet kom på tredje plats och Mattias vann också två av fotokategorierna. Se och njut!

Läs mer och se bildspelet: http://happymtb.org/2011/08/03/scandinavian-photo-challenge-2011/

-------------------------------------------------------------------------------------------
greber1.jpg

Det har blivit dags för det andra bildspelet från årets Scandinavian Photo Challenge. Team Germany, med Markus Greber bakom kameran, kom på fjärde plats under fototävlingen i Åre.

Se bildspelet: http://happymtb.org/2011/07/27/scandinavian-photo-challenge-2011-team-norway/

Bild-81.jpg

Det har blivit dags för det första bildspelet från årets Scandinavian Photo Challenge. Team Norge, med Kristoffer H. Kippernes bakom kameran, kom på femte och sista plats under fototävlingen i Åre och här är deras bildspel.

Du kommer att kunna se ett bildspel i veckan fram till att alla fem bildspelen är visade

Se bildspelet: http://happymtb.org/2011/07/21/scandinavian-photo-challenge-2011-team-norway/

Senast ändrad:
greblleM skrev:
-------------------------------------------------------
> Fotot längst upp i tråden här. Den vyn finns ju
> med lite varstans i dessa filmer. Vart är den
> tagen någonstans?

Kan det vara vandringsleden på 1000-metaren?

Nu har arrangörerna även lagt ut en 15 minuter lång film med bakom-kulisserna-material. Missa inte den!

Filmat och redigerat av Christoffer Kristiansson

Senast ändrad:
Karlsson skrev:
> Fina foton. Jag blev sugen på mer, när kommer
> nästa lags bilder ut?

Hej, tanken är att det ska komma ett i veckan framöver, vilket jag tror blir på fredagar!

Det gjorde ont i hjärtat att se det tyska bidraget. Jag har inte fjällvandrat på flera år och att få cykla i den miljön. Suck. Vill dit.

Norska bidraget var foto-mässigt kanon men träffade inte i hjärtat. Det var ett gott försök att berätta lite som inte bara var "köra-cykel-bilder" men jag saknar fjället mer än cykeln just nu:). Det var dessutom lite för mycket varumärken som visades i bästa skärpa.

/Andreas

katten skrev:
> Det gjorde ont i hjärtat att se det tyska
> bidraget. Jag har inte fjällvandrat på flera år
> och att få cykla i den miljön. Suck. Vill dit.
>
> Norska bidraget var foto-mässigt kanon men
> träffade inte i hjärtat. Det var ett gott
> försök att berätta lite som inte bara var
> "köra-cykel-bilder" men jag saknar fjället mer
> än cykeln just nu:). Det var dessutom lite för
> mycket varumärken som visades i bästa skärpa.
>
> /Andreas

Det tyska bidraget träffar rätt! Nu är det bara att kolla schema och SMHI och ta sig samman och sticka upp en helg och cykla Björkliden / Narvikområdet. Mkt fint framåt höstkanten.

Ibland är reser sig happy över bittergubbarnas eviga gnällslöjor, och glänser. Det här var ett sådant ögonblick.

Var hittar jag vinnarteamets film/bildspel?

Aron skrev:
> Var hittar jag vinnarteamets film/bildspel?

Det kommer på torsdag. Worth waiting for...

Alla bidrag har varit från OK till bra till: fantastiskt som går till 1an.

Vinnaren står enligt mig ut på två sätt förutom bra bilder.
1. Låter bilden stå i focus, dvs man hinner faktiskt njuta av de flesta bilderna innan nästa kommer.

2. Redigering, bra klippt till musiken och en röd linje på låtvalen.

cruxet skrev:
> Supersnyggt allting grattis till Lina och Steve
> som är åkare i vinnarbidraget, galet snyggt.

Tack! Det var riktigt kul att det ledde ända fram till förstaplatsen!

Roxy skrev:
> cruxet skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Supersnyggt allting grattis till Lina och Steve
> > som är åkare i vinnarbidraget, galet snyggt.
>
>
> Tack! Det var riktigt kul att det ledde ända fram
> till förstaplatsen!

Extra plus för att ni bjöd så mycket på er själva, förutom snygg åkning :).

//Kristin

Tillbaka
Topp