[Artikel] Craft Glow Bibs - snabb eller bara mindre långsam?

Kristin

Ny medlem
Byxa nummer två i testet för dambyxor med ”kissa snabbt i fält”-funktion är Craft Glow Bibs. Testpersonen Kristin har kört dessa byxor under en höst som cykelpendlare i England och de har fått bekänna färg såväl funktions- som komfortmässigt. Svaret på frågan om - och i så fall hur mycket - tidsbesparing "kissa snabbt"-konstruktionen ger har utvärderas i ett semivetenskapligt tidtagningstest där Craft Glow Bibs ställs mot hängsellösa byxor respektive byxor med fasta hängslen.

http://happymtb.org/2016/01/04/craft-glow-bibs-snabb-eller-bara-mindre-langsam/

Senast ändrad:
mikipedia_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Finns ingen film:-(

Jag vet :(. Jobbar på det! Den ligger däremot i trådstarten (i alla fall för mig?)

Senast ändrad:
JohanSkane skrev:
> För mig ligger filmen i första inlägget och
> går jättebra att titta på.

Vad bra!

Jag är tyvärr för inkompetent för att fixa in filmen i artikeln men jag hoppas att Redaktörn snart kommer och undsätter mig.

fredrik168 skrev:
> Ja detta var ingen skitfilm!!! ?

Happy får betala lite bättre om jag även ska skittesta cykelbyxor ;)

Haha vilken film. Jag skrattar så att jag nästan kissar på mig.

Men allvarligt talat så var det en bra film. Informativ och rolig.

Som man hade jag kunnat tänka mig att prova byxor som har motsvarande krok på framsidan. Det går att klara sig utan men man hade sluppit behöva dra och slita i byxorna på samma sätt. Plus att det då skulle gå att anpassa hur hårt hängslena trycker på axlarna när man väl sitter på cykeln. Vi är ju alla byggda på olika sätt.

Edit: Vid närmare eftertanke skulle det ju funka att ha kroken där bak även för män. Det släpper ju lite på hängsletrycket även på framsidan. Med andra ord: Det här borde vara en produkt som skulle kunna uppskattas även av män.

Senast ändrad:
Tack alla! :D Filmteamet hoppas på att bli nominerade till en Oscar i kategorin "Bästa kisstest av cykelbyxor 2016".

@trib : jag tror absolut att byxorna funkar för herrar också! Många kvinns föredrar cykelbyxor gjorda för män så varför skulle inte män kunna ha dessa?

Tack alla! :D Filmteamet hoppas på att bli nominerade till en Oscar i kategorin "Bästa kisstest av cykelbyxor 2016".

@trib : jag tror absolut att byxorna funkar för herrar också! Många kvinns föredrar cykelbyxor gjorda för män så varför skulle inte män kunna ha dessa?

Tillbaka
Topp