[Artikel] Cykling på världens största transportforskningskonferens

mikipedia_ sa:
Miss Lycka sa:
Det räcker med omkörningsförbud så minskar bilolyckorna direkt. En sänkning av hastighetsgränserna medverkar också.

Varför minskar ett förbud olyckorna??

Meh, alla följer ju trafikreglerna så klart. Så länge det finns hastighetsbegränsningar så är det ju ingen som kör för fort heller.

fedde sa:
Kristin skrev:
-------------------------------------------------------
> Nollvisionen innebär att ingen ska dö eller
> skadas för livet i trafiken, dvs inte heller
> cyklister. Tro det eller ej :)

Fast det verkar onekligen som att Bilistverket (f'låt Trafikverket) inte känner till det.

/Fedde
Bil- och tågverket verkar faktiskt så sakteliga försöka bli ett verkligt trafikverk, åtminstone här och där. Den som väntar på något gott..

Att nollvisionen sprids internationellt tycker jag är väldigt roligt. Att det sedan inte är perfekt och är ganska långt kvar innan det omfattar alla trafikslag ifrågasätter jag inte men grundtanken är god. Sedan finns det förstås en rimlig gräns för hur mycket som kan göras men där tror jag inte att vi är än på det stora hela.

Skulle jag gissa så gissar jag förresten på att Kristin sitter i en lokal tvärs över parkeringen från ovan nämnda verk.

Bra skrivet för övrigt. Jag tycker inte du verkar så gravt yrkesskadad. Eller så döljer du det väl.

Senast ändrad:
Rattnalle sa:
Bil- och tågverket verkar faktiskt så sakteliga försöka bli ett verkligt trafikverk, åtminstone här och där. Den som väntar på något gott..

Att nollvisionen sprids internationellt tycker jag är väldigt roligt. Att det sedan inte är perfekt och är ganska långt kvar innan det omfattar alla trafikslag ifrågasätter jag inte men grundtanken är god. Sedan finns det förstås en rimlig gräns för hur mycket som kan göras men där tror jag inte att vi är än på det stora hela.

Skulle jag gissa så gissar jag förresten på att Kristin sitter i en lokal tvärs över parkeringen från ovan nämnda verk.

Bra skrivet för övrigt. Jag tycker inte du verkar så gravt yrkesskadad. Eller så döljer du det väl.

Bra gissat ;-). Jag har inte varit transportforskare i så jättemånga år än; symptomen på yrkesskada kanske dröjer ytterligare lite grann innan de visar sig?

Tillbaka
Topp