Snuten sa:
Har aldrig sett en spökcykel i Malmötrakten men väl ett par blomstersamlingar, med fotografier, stearinljus etc, som minnesmärke över folk som blivit mördade på gatan. En plats bara ett slappt handgranatskast från min port, och en precis bredvid min jobbcylelpendelväg. Den sistnämnda mitt på en refug i ettstort ljuskors med busshållplats. Höll tom på att bli vittne till hur en oaktsam minnesplatsbesökare nästan blev påkörd då denna hade besökt platsen på refugen. Svart humor när man tänker på vad somkunde hänt.
Gillar inte företeelsen och tror inte heller jag vill se några ghost bikes där jag bor. Känns exhibitionistiskt och osmakligt. Har ett en del liknande saker nere i södra europa. Tror att det då främst har handlat om bilister och motorcyklister som förolyckats.
Håller verkligen inte med. Skulle jag bli dödad i trafiken vill jag att min cykel skall målas vit vid platsen. Inte minst som en påminnelse för passerande motortrafikanter.
Och att det ska vara tydligt att det var en cyklist som blivit dödad (och inte gångtrafikant, en dödsskjutning el dyl).
Ett hedrande minnesmärke.