[Notis] Ny remote till Reverb
RockShox Reverb får ett nytt remotereglage i form av en spak istället för knapp.
Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=28431
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mikipedia_ sa:Hede den här nyheten kommit på 1/4 hade nog ingen trott på den! Verkligen på tiden att dom gjort något åt den där remoten.
patten sa:Jag måste erkänna att jag läst på dåligt kring reglagen till reverben...men vad är det som är så dåligt? För egen del har jag mer fokus på själva cyklingen än reglaget :)
Luthman Photography sa:Jag tycker att det är rätt oergonomiskt. Litet och svårt att träffa när et stökar på. De flesta paddlar som alla andra har är mkt lättare att träffa och i en bättre vinkel.
N_sandstrom sa:patten sa:Jag måste erkänna att jag läst på dåligt kring reglagen till reverben...men vad är det som är så dåligt? För egen del har jag mer fokus på själva cyklingen än reglaget :)
Det är väl lite det som är definitionen av ett bra reglage.
Ett dåligt reglage gör att man måste fokusera mer på reglaget än på cyklingen när man ska använda det.
H. sa:Toppen. Nu ska de bara slopa hydrauliken i reglaget och lösa luftproblemet i stolparna så kanske de snart har en produkt som folk och tillverkare faktiskt efterfrågar och inte bara tvingas leva med för att kunna köra med övriga SRAM-prylar.
ceel sa:H. sa:Toppen. Nu ska de bara slopa hydrauliken i reglaget och lösa luftproblemet i stolparna så kanske de snart har en produkt som folk och tillverkare faktiskt efterfrågar och inte bara tvingas leva med för att kunna köra med övriga SRAM-prylar.
Hydrauliken kan man ju nästan välja bort med en sån här: https://m.pinkbike.com/news/bike-yoke-cable-conversion-for-reverb-dropper-posts.html
Rattnalle sa:Min Reverb har behövt service ett par gånger men hydrauliken i sig har jag aldrig haft problem med. Den bara funkar. Så vad är grejen med att slippa den?
Att reglaget är "meh" håller jag med om. Men vi får väl se hur länge min stolpe från 2013 får fortsätta hänga med.
Rattnalle sa:Min Reverb har behövt service ett par gånger men hydrauliken i sig har jag aldrig haft problem med. Den bara funkar. Så vad är grejen med att slippa den?
Att reglaget är "meh" håller jag med om. Men vi får väl se hur länge min stolpe från 2013 får fortsätta hänga med.
Rattnalle sa:Bengt: Nu menade jag reglagets hydraulik. Min stolpe har dött årligen internt men reglaget har aldrig strulat på något sätt. Senaste gångerna har jag lämnat in lokalt då garantin upphört och då petar jag inte på slangen alls. En vajer löser inga av problemen med att ifpn läcker.
Jag tycker på det stora hela att vajer inte är särskilt mycket mer lättjobbat än slangar. Men jag kanske är en naturbegåvning på slangar. Eller urkass på vajer.
H. sa:Ja, lite intressant att de vågade välja hydraulik. Ingen i världshistorien har ju lyckats få dem driftsäkra. Således kan man inte beskylla RS för att vara kassa, utan de är otroligt våghalsiga.
Eller vänta nu. Nä. De är uppenbart kassa.
Aalex sa:H. sa:Ja, lite intressant att de vågade välja hydraulik. Ingen i världshistorien har ju lyckats få dem driftsäkra. Således kan man inte beskylla RS för att vara kassa, utan de är otroligt våghalsiga.
Eller vänta nu. Nä. De är uppenbart kassa.
HAHA! den va bra:)
Det man kan bjuda RS på är att inte så många som mekar med deras grejjer är servicemekaniker för tunga fordon med pyttesmå händer...
Min Reverberfarenhet har varit att om du servar den ordentligt 1-2 gr per år så funkar dom rätt fin. Folk verkar tro att dom servar sig själva eller innehåller magi i stället för olja, packningar och luft som i vanliga dämpare.
H. sa:Ok. Nu har jag precis återmonterat en reverb och luftat det. Det är faktiskt väldigt enkelt. Fast en vajer är nog ännu enklare.