[Kalender] Randonnée 300KM Barkarby

Då har man gjort rando-premiär och det var som förväntat riktigt roligt. Superfina vägar och relativt varmt gjorde ju sitt...sen var det roligt att det blev en grupp att åka med, visst ju inte vad man kunde förvänta sig.

Jag hade varit rejält sjuk i 1.5v innan var inte helt säker på start förrän på fredag, det ihop med att jag knappt cyklat sen oktober gjorde att jag tänkte ta det väldigt lugnt och inte dra så mycket innan vi nått halvvägs...lyckades hålla mig några mil men det är ju på tok för roligt att dra för att låta bli :-) Pga av ovanstående så fick jag kramp efter ca 20 mil och kunde inte hjälpa till så mycket med dragjobbet eftersom den kom tillbaka varje gång jag drog. Tur att gruppen hade min kompis Magnus och neron som stod för det mesta av farthållningen sista 50 km samt att det inte gick så fort så det gick att stretcha och vila på rulle. Det kändes lite trist för jag kände mig rätt pigg.

Tack för en fin runda och gott sällskap! Jag och Magnus rullade ur benen med en fin tur på 115 km runt Vaxholm och Värmdö idag så man kan vara nöjd med helgens träning :-)

Min fru undrade just varför jag satt i köket och gapskrattade, halv elva en söndagkväll.

Här är förklaringen:
"Det tog inte så lång tid innan vi kom ifatt Fredrikshofskillen som tog sig upp för en backe med hälp av dödsryckningar."

Tack för underhållningen bigmollo :)

/Johan

Tillbaka
Topp