[Artikel] Nybörjarguide till årets häftigaste MTB-tävling

hannaej

Aktiv medlem
Red-Bull-Rampage-1.jpg

Här är allt du behöver veta inför årets Red Bull Rampage fredag den 27 oktober.

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=30791

jag är konfunderad.
att börja 18 en fredag? då hinner ju knappt tacopulvret hunnit lösa ut sig i färsen tillräckligt för att kallas fredagsmys.

men det står på https://www.redbull.tv/live-events att det finns 2 event, ett this is live rampage som då kommer börja om 35h i skrivande stund. då alltså natt mot fredag?

Mange. sa:
jag är konfunderad.
att börja 18 en fredag? då hinner ju knappt tacopulvret hunnit lösa ut sig i färsen tillräckligt för att kallas fredagsmys.

men det står på https://www.redbull.tv/live-events att det finns 2 event, ett this is live rampage som då kommer börja om 35h i skrivande stund. då alltså natt mot fredag?
Det är livesändning av träningen som sänds fredagag morgon. Kan nog vara minst lika intressant som själva tävlingen :)

Man saknar ju den här liraren..

Bilagor

• Screenshot_20171027-195627.png
    Screenshot_20171027-195627.png
    468.9 KB · Besök: 187
RIP McGazza.

Videon på honom och hans hund Tui
är sevärd, jag har en whippet själv och ser fram emot att se om hon är trail dog-material :)

Fel vinnare och biscuit borde fått mycket högre poäng. Annars sevärt och sjukt som vanligt, men lite för lite hårdrock och lite för mycket slopestyle.

Tyckte det var mer underhållande på det gamla berget med canyon gapet och den smala kammen på toppen. Lite lamt i år faktiskt men kanske säkrare för åkarna?

H. sa:
Fel vinnare och biscuit borde fått mycket högre poäng. Annars sevärt och sjukt som vanligt, men lite för lite hårdrock och lite för mycket slopestyle.
Håller med om att Bizet skulle haft bättre poäng. Men Kurt Sorge var verkligen en värdig vinnare. Att få det att se så lätt ut som han gör är klass!

happymtb.fr sa:
Rampage har blivit en korsning mellan IMBA och slopestyle...

Jag är böjd att hålla med. Hela berget ser ju ut som Barbro. Det känns lite som en fest-series med mer fallhöjd. MEN jag tycker ändå att Zink/Strait och Ferry(?)s asbranta linjer var rätt fet. Mer sånt!

Alla extremsporter är på väg tillbaka till 80-talet...

Freeskiing, mtb, surf, motox, överallt gäller hoppa snurra.

Snart kommer mtb-balett stort, kom ihåg vart du hörde det först...

Tillbaka
Topp