[Kalender] Ötzi populaire - 100km södertörn

• Trådstartare Trådstartare BJS
  • Start datum Start datum
Det gick bra. 4 startande. Enda missären för min del var en bakhjulspunka efter 85 km och lite sega ben såklart - de är inte vana vid att cykla så här många dagar i sträck.

Bilagor

• IMG_20171230_105138_356.jpg
    IMG_20171230_105138_356.jpg
    489.9 KB · Besök: 50
Tack för en trevlig runda! Hade en väldig dipp i energin strax innan Spångbro, men det ordnade upp sig hyfsat efter lite påfyllning. Kroppen är nog lite sliten efter veckans cykling.
_1050801.jpg

Jag vurpade ju häromdagen (isskorpa) på en vanlig gata i Farsta. Mycket svårupptäckt. Hade iof inte dubbdäck men är man inte bangen så går det ju bättre :)

staine sa:
Jag vurpade ju häromdagen (isskorpa) på en vanlig gata i Farsta. Mycket svårupptäckt. Hade iof inte dubbdäck men är man inte bangen så går det ju bättre :)

Vurpade på nyårsdagen för snart ett år sedan - med dubbdäck. Dock 4tnrth xerxes bak och det eländet har inga dubb alls i vid normalt tryck och cykeln rak. Har bytt till tråk schwalbe winter numera - rullar och håller sämre, men klart säkrare.

Bengt-re sa:
Det gick bra. 4 startande. Enda missären för min del var en bakhjulspunka efter 85 km och lite sega ben såklart - de är inte vana vid att cykla så här många dagar i sträck.

Först mötte vi kitzblitz och sen såg vi dig stå och laga punka. Jag hälsade såklart. Humöret såg ut att vara på topp!

mhenry sa:
Bengt-re sa:

Först mötte vi kitzblitz och sen såg vi dig stå och laga punka. Jag hälsade såklart. Humöret såg ut att vara på topp!

Ja inga sura miner här inte! Ni såg så tjusiga ut när ni for förbi! ??

Ja - kul att ses på vägarna helt randomly! Ni såg vassa ut som alltid.

Sorry Bengt - missade helt punkan. Vi två väntade in men när du inte kom trodde vi att du bestämde dig att ta det lugnare, så vi körde vidare.

kitzblitz sa:
Ja - kul att ses på vägarna helt randomly! Ni såg vassa ut som alltid.

Sorry Bengt - missade helt punkan. Vi två väntade in men när du inte kom trodde vi att du bestämde dig att ta det lugnare, så vi körde vidare.

Punkade i nerförsbacken och var tvungen att få stopp lite snabbt då det höll på banka livet ur fälgen. Inspekterade noga och bakhjulet såklart så tog nog nästan en kvart att få ordning på det. Tyvärr är däcket tokslut och det tog mig nog hem mest på gammal vana så får väl avsluta festive 500 på sommardäck eller mtb...

Jodå har klickat hem nya vinterpuppor!

Tillbaka
Topp