[Notis] Ny sänkstolpe från Oneup lovar nytänk

Beofred

Aktiv medlem
OneUp-Components-170mm-Dropper-Post-Climbing-Squamish-Kasper.jpg

I veckan släppte Oneup sin första höj- och sänkbara sadelstolpe som lovar några nya tag på konceptet. Ställbart slag, marknadens kortaste "stack height" och nytänk gällande reglaget, och så ett konkurrenskraftigt pris på det.

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=31359

Senast ändrad:
SEK2,206.36 med remote på UBYK enligt orderbekräftelse. Får väl se hur det löser sig med det där plastshimset för att sänka slaget bara...

Känns som den kan omöjligt vara sämre än min sämre begagnade Fusion X. Beställde en 170 samma dag som den släpptes haha! :P Dock verker den vara rätt slutsåld överallt. Ubyk flyttar fram datumet hela tiden :/

Maakus sa:
Känns som den kan omöjligt vara sämre än min sämre begagnade Fusion X. Beställde en 170 samma dag som den släpptes haha! :P Dock verker den vara rätt slutsåld överallt. Ubyk flyttar fram datumet hela tiden :/

Vad har dom för datum nu? Har också beställt där. 9v är ok för mig, eftersom jag är trasig.

SalkinL sa:
Maakus sa:

Vad har dom för datum nu? Har också beställt där. 9v är ok för mig, eftersom jag är trasig.
Haha jag med :P
När jag la beställningen var det den 30:e April, så förhoppningsvis får jag den nästa vecka.
La man en beställning i går så var det preliminärt den 18:e Maj som dock hade några inne.

Då är ju frågan. Denna eller crank brothers highline? Ganska identiskt pris och båda verkar väldigt solida..

AX3L sa:
Då är ju frågan. Denna eller crank brothers highline? Ganska identiskt pris och båda verkar väldigt solida..

Är det en fråga?? One Up är alltid supersolida och Crack brothers har väl då där kvslitetsryke generellt :)

glitch sa:
AX3L sa:

Är det en fråga?? One Up är alltid supersolida och Crack brothers har väl då där kvslitetsryke generellt :)

Fast just highlinen har väl fått bra omdömen, CB var väl mer eller mindre tvungna att skärpa till sig efter all crap de släppt tidigare. One up brukar ju göra bra grejer men det finns ju inga långtidsomdömen om deras dropper, av förklarliga skäl

glitch sa:
AX3L sa:

Efter ett endaste par CB-pedaler trodde jag aldrig att jag skulle ställa den frågan jag heller. Men som sagt, just stolpen verkar helt fantastisk. Enligt många testare bästa remoten på länge, lättservad för det som kan/bör servas och fina SKF-tätningar som standard. Även alla "long term reviews" pekar på att den funkar bra länge, över vintern med minusgrader osv.

Verkar vara slut precis överallt eller?

Reberben har dött igen och velar mellan att serva igen och ersätta. Konceptet att kunna ha en extra cartridge på hyllan att byta vid behov är onekligen lite lockande. Den går ju sällan sönder vid bra tillfällen.

Rattnalle sa:

Reberben har dött igen och velar mellan att serva igen och ersätta. Konceptet att kunna ha en extra cartridge på hyllan att byta vid behov är onekligen lite lockande. Den går ju sällan sönder vid bra tillfällen.

Jag beställde direkt från oneup. Där verkar 150stolparna finnas, men du kanske ska ha 170?

marr sa:
Rattnalle sa:

Jag beställde direkt från oneup. Där verkar 150stolparna finnas, men du kanske ska ha 170?
Ja. Det vore halva poängen med att byta.

Och att slippa cykla runt så här.

Bilagor

• IMG_20180513_111928.jpg
    IMG_20180513_111928.jpg
    186.4 KB · Besök: 82
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp