[Artikel] Eurobike 2018 - Vad vill ni se?

frankfurt

Moderator
4A9A3603.jpg

Precis som tidigare år kommer Happyride springa runt i de stora mässhallarna i Friedrichshafen där cykelmässan Eurobike huserar om en vecka. Vi kommer försöka att spana in kommande trender och vad tillverkarna vill att vi ska gilla i framtiden.

Ab

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=31972

Nu är jag ju ute och fladdrar lite, men vilka av de stora drakarna ställer ut i år? Jag har fått för mig att många av de större skippar eurobike för att köra sina egna event, vilket kanske gör mässan lite mer till en grej för mindre tillverkare som vill visa knepiga saker (men jag vet inte). Mina internetknapptryckarskills var inte tillräckligt bra för att hitta någon utställarlista för eurobike.

För övrigt vore det väl fräsigt med lite växellåde-mtb's, stora hjul, slaglängd så det räcker och flacka vinklar!

Jag hoppas att få slippa se en massa elcyklar efter att blivit totalt bombaderad med dessa i alla dess former förra året.. Hade varit roligt om ni kollat in några av de lite ”mindre” tillverkarna ifrån Tyskland såsom mcfk, schmolke, Tune osv.

Senast ändrad:
alexander_s sa:
Jag hoppas att få slippa se en massa elcyklar efter att blivit totalt bombaderad med dessa i alla dess former förra året..

+1

Snygga cyklar - dvs inte svulstiga i glada färger utan smäckra harmoniska. I plast stål å titan. Både MTB och och.

Smarta vardagscyklar och tillbehören till dom - bra pakethållaren, fram eller bak.
Vikcyklar- engelsmännen är ju långt framme, finns det ngt nytt- gärna med lite budgettak!

/A

larsaw sa:
xyz-saft sa:
Luthman Photography sa:
Landsvägs-el vore ju roligt. Det skulle få det att brinna hos många :)
Komplettera med skivbromsar så har vi en vinnare!

Typ så här: https://singletrackworld.com/2018/07/what-can-this-new-orbea-e-road-bike-teach-the-e-mtb-market/ ?

Typ så! Kom på att en dropper är ett måste också, det borde man ha på racer.

Ska jag vara lite seriös också så skulle jag vilja se stighojar med ~140 mm slag, alltså snäppet under enduro.

Mulpe sa:
Grusräcers med plats för tvåtums däck. Inga fler elcyklar...
+0,5-1
Alltså dropbar hojar med rejält med plats, typ 2,5-> Färdga monstercrossar alltså. Gärna stål, gärna billiga. Men jag gissar att det inte finns mycket öht så dyra i coolfiber går också bra.

Lätta XC-droppers kanske?

Vettiga kläder skor och accessoarer.
Nya packlösningar
Smidiga tält och bikepackgrejor generellt.

Kika gärna också efter lobbyverksamhet riktat mot politiker eller liknande.

En cykel för grusväg där skärmarna är en inbyggd del av konstruktionen som klarar 40 millimeters däck. Skulle vara roligt att se vad man kan göra med aerodynamiken i en sådan konstruktion.

Jag läser gärna om praktiska elcyklar som löser vardagslogistiken. Finns det t.ex. någon som kan ta vuxen passagerare utan vara lika skrymmande som en lastcykel?

Som några skrivit ovan kan det nog vara bra om det publiceras på elcykelforumet.
Det är ju bara att hoppa tillbaka hit när man vill läsa om praktiska pakethållare.

Ceramicspeeds kardanaxel med inbyggd växel vore kul att se mwr om och gärna att ni får provtrampa systemet lite...

Screenshot_20180708-153928_Instagram.jpg

Tillbaka
Topp