Värde på begagnad elcykel?

Hej,

Jag har en Scott E-Silence 10 som jag tänkte göra mig av med, men har väldigt svårt att uppskatta vad den är värd. Fullt fungerande men allt är väl som väntat på en 8-10 år gammal cykel som stått några år. Har ni någon uppskattning? I princip enda information om nypriset jag kan hitta är ca 35tkr, och blocketpriserna är på 5-15tkr för någorlunda liknande modeller. Har ni någon uppskattning eller tips?

Bra fråga ,jag frågade här på forumet om det är värt å köpa en beggad ehoj , om motorerna går sönder av att bara stå etc . Fick bara Dryga svar "köp en ny de är så billiga" suck .

Kollar man fordons priser så sjunker fordon fort i Pris vid inköp å därefter årsvis (då det kommer nya modeller hela tiden ) .å cyklar är fordon i lagens mening ..

Du får ställa dig själv frågan å forska lite i delarna som är monterade , för att få fram en egen uppskattning utav Värdet å sen sätta ett pris efter det .

Eller så gör du som 2000talisterna fäst nått i plast å lägg på 10k på nypriset , "för de äre värt" ..

Lycka till

Tillbaka
Topp