[Artikel] Trek tar oss tillbaka till framtiden med Project One ICON

frankfurt

Moderator
DSC_0832-2000x1335.jpg

I veckan har Trek gästat Malmö för att visa upp sitt sortiment för 2019. Det är ett stort utbud som presenteras inom samtliga cykelkategorier och den som gillar färg kommer att bli extra nöjd. Trek har arbetat mycket med kontrastfärger och det funkar

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=32779

Jag är mycket glad å Treks vägnar att de äntligen hittar användning för alla de halvtomma färgpytsar de fick när de köpte Klein.

Bilagor

• klein.png
    klein.png
    634.6 KB · Besök: 171
Ser många kandidater till "Fula cyklar" tråden...

Varför? Vad är det man försöker dölja?

Fattar ej hur man kan tycka den där hojen är ful.

Jag har en invändning dock. Vinkeln på bocken.

Tycker personligen färgerna var rätt snygga. Blandade känslor för ramarna däremot.

Skogling sa:
Fattar ej hur man kan tycka den där hojen är ful.

Jag har en invändning dock. Vinkeln på bocken.
Jag tror perspektivet luras lite.
Jag har en hoj där bocken är flat, sista 5 cm, mätte in den med vattenpass, den ser ut att vara för mycket vinklat "neråt" nästan jämt.
Skumt värre.

Men, flakes och retro-färger? 60-70 tal så det skriker om det, med lite 60 tal psykedelia i.
Inget nytt där inte.

Stervelo sa:
Men, flakes och retro-färger? 60-70 tal så det skriker om det, med lite 60 tal psykedelia i.
Inget nytt där inte.
Nä, inte mycket nytt där. Prismatic Pearl känner jag dock inte till, är det en flip/flop färg det med?
Jag har ca 5 kg Green Cameleon i garaget, undra om man skulle använda den på någon ram. :)

Fältprästen sa:
Stervelo sa:
Inget nytt där inte.
Nä, inte mycket nytt där. Prismatic Pearl känner jag dock inte till, är det en flip/flop färg det med?
Jag har ca 5 kg Green Cameleon i garaget, undra om man skulle använda den på någon ram. :)
Prisma färgerna är inget nytt men lite ovanligare än cameleon pearl färg. Så du har 5kg pigment som kostar typ 100kr för 25gram liggandes...

Enda jag riktigt går igång på är Chrome tour. Synd bara att Shimano har slutat göra snygga vevar(DA9000 vs 9100)

Coffe sa:
Så du har 5kg pigment som kostar typ 100kr för 25gram liggandes...
Jag vet inte om du bara menar pigmentet eller mer eller mindre färdigblandad färg, men ja, i detta fall 5 kg färg, som i sin tur kan/skall blandas med härdare och sedan späs till lämplig viskositet. :)
CameleonGreen.jpg

Ser inte mycket ut för världen.

CameleonGreen_2.jpg
20180902_164423.jpg

Skall ju egentligen sprutmålas, men en doppad Biltematång får duga i detta fall. Svart bakgrund krävs, annars ingen effekt.

Oki då är det typ 250g pigment. Det är ju bara att använda det du har. Inte så mycket värde om det är mixat med 2k lack. Så lacka hojen, toasitsen m.m.

Tillbaka
Topp