[Artikel] Att skriva en recension

frankfurt

Moderator
Canyon-Spectral-2018-mud-1800x1131.jpg

Du har kört stenhårt med dina nya hjul eller kanske har kört vilse med en GPS. Varenda liten svaghet har du tänkt på och en hel del massa bra grejor också. Men när du ska skriva ner det så står det still. Dina tankar om frihjulets klickande och antal

Läs hela artikeln: https://happyride.se/?p=32256

Jag tänkte recensera ett par Shimano xc7 skor, hittar inga under kategorin skor så jag lägger till modellen, då kommer det upp att modellen redan finns. Dock ser det ut som att det är cykelkraft som har lagt upp den med lagerlista och full produktbeskrivning. Skriver ändå en recension och sparar, men den dyker inte upp i skokategorin. Frågan är vart den hamnar?

mmm fattar inte detta heller känns som att happy får jobba på detta lite hittar inte äns sin egen recension ...:)

bucklan sa:
Jag tänkte recensera ett par Shimano xc7 skor, hittar inga under kategorin skor så jag lägger till modellen, då kommer det upp att modellen redan finns. Dock ser det ut som att det är cykelkraft som har lagt upp den med lagerlista och full produktbeskrivning. Skriver ändå en recension och sparar, men den dyker inte upp i skokategorin. Frågan är vart den hamnar?

Ska det bli något liknande "prisjakt" med butiker inblandade tro? Hittar inte heller xc7.

Inte helt imponerad.

Ni har lagt upp varenda trekhoj som finns tex. Men ingen har ju någon recenssion. Ett bra sätt att dra folk till sig i hopp om en review. Men det finns ingen. Det är bara reklam.

bucklan sa:
Någon hade lagt till modellen innan dig (så den väntade på att bli godkänd) och råkat kopiera med hela menyn från cykelkraft. Nu är modellen godkänd och även din recension. Du ser den här:
https://happyride.se/recensioner/cykelskor/shimano-xc7.html
Flera recensioner om samma produkt samlas alltså på samma sida.

Ok vad bra. Då fick man vara bitter en liten stund iaf ? Men det ska kanske framgå att om det är en helt ny produkt så ska den granskas innan den publiceras, för att undvika missförstånd.

Ingen fara =) Tanken är att det ska visas ett sådant meddelande efter att man lagt till en ny produkt. Så här:
Skarmavbild2018-08-21kl.10.32.14.png

Jag testade att skriva en recension men verktyget var ganska dåligt för att skiva den. Bilderna gick ju inte lägga i texten där man vill etc. Jag hade hellre skrivit recensionen på min blogg och så länkad härifrån.

art001 sa:
marr sa:
Inte helt imponerad.

Ni har lagt upp varenda trekhoj som finns tex. Men ingen har ju någon recenssion. Ett bra sätt att dra folk till sig i hopp om en review. Men det finns ingen. Det är bara reklam.
+1

Dom flesta tillverkare har blivit inbjudna att lägga in sina produkter, är det någon leverantör som vet med sig att inte ha blivit det så är det bara att höra av sig. Trek var snabbast att lägga in sina. Vi hoppas att alla cyklar också får en massa recensioner.
/Kalle

Jag saknar möjlighet att formatera texten, tex skapa listor. Om jag skriver ner alla fördelar i en mening blir det ganska rörigt. Jag föreslår att text skall kunna fetmarkeras samt skapa listor.

ejma sa:
Jag saknar möjlighet att formatera texten, tex skapa listor. Om jag skriver ner alla fördelar i en mening blir det ganska rörigt. Jag föreslår att text skall kunna fetmarkeras samt skapa listor.

FFE8B592-CF56-4D78-A67B-78C5E650683A.jpeg

Ex. ”Jag föreslår att text skall kunna fetmarkeras samt skapa listor.”

Detsamma gäller för att göra kursiv text men byt då ut ”b” mot ”i”...
(B = Bold, I=Italica)

larsaw sa:
ejma sa:

Ex. ”Jag föreslår att text skall kunna fetmarkeras samt skapa listor.”

Detsamma gäller för att göra kursiv text men byt då ut ”b” mot ”i”...
(B = Bold, I=Italica)

Har du provat använda html-kod i textfälten?
Fungerar inte för mig.

Capture.JPG

Nu har det börjat. Sökte på specifikt sökord plus happyride för att hitta foruminfo, men hamnade på halvtama recensioner skrivna av forummedlemmar.
Blir snart som alla brittiska cykelsidor "bäst cykel för under 10000" och en datorsummering av de under 10k med högst betyg.

Jag gillar det inte, men det ökar ju annonsintäkterna rejält för forumet, som kanske behövs?

Annars undrar jag hur man söker för att exkludera "recensioner" och istället enbart hamna på forumdelen. Givetvis via Google då sidans egen sökfunktion är dålig.

Senast ändrad:
"Allebike Majestic 29 happyride -recensioner" gav ett annat resultat än "Allebike Majestic 29 happyride" där recensionen hamnade på andra plats.

Hur lång tid det tar innan Google tar bort minustecknets funktion är oklart.

Tillbaka
Topp